• AnnsofieHussein

Det kliar

hejj :) Jag är gravid i vecka 20 och det kliar på benen och armarna och magen men mest så bränns det till och känns jätte torrt på ryggen nu för tiden! Jätte jobbigt :( Något som har nåt tips om bra lotion lr nåt??

• Svar på tråden Det kliar
  • Tjiho

Hej! Jag har också en vansinnig klåda både på kroppen och i hårbotten. Jag köpte Olivkrämen på burk, blev lite bättre faktiskt, hårbotten är värre:(

• Micaela

Hej ha rockså en himla klåda och blir så torr i huden..den där olivkrämen..var finns den att köpa VILL HAAA!!!har testat allt men inget funkar

• Bzanna

Har du väldigt besvärande klåda, kan det vara tecken på leverproblem, eller hepatos, sk graviditetsklåda. Be isåfall din BM ta leverprover.

♥ Anna, mamma till lilla ängeln *Youlina* 050403 & liten (Mio?) i magen, BF 070508 ♥
  • Kaki

Hej!

Med min dotter fick jsg hepstos, med jättehöga levervärden vilket gjorde att jag fick en otrolig klåda över hela kroppen! Som tur var kom det inte förrän sista månaden, men min bm tror att risken är stor att jag får hepatos även denna graviditet....

Jag tycker att du för säkerhets skull ska kolla med din bm att dina värden är ok. Jag fick ta prover minst en gång/vecka. Slutade sedan med att jag blev igångsatt.

Det jag minns mest är att jag på morgnarna hade så otroligt ont i handflatorna och under fötterna, lite skumt

Hoppas att det går över iaf! Att det INTE är hepatos, för det var superjobbigt...

• terran

Här har ni en till som det kliar på... det är fruktansvärt .-( Jag tog upp detta med min BM på inskrivningen, men hon ville inte ta några prover på mig utan sa att det är alldelas för tidig för att få hepatos.
    Det har kliat på min kropp sedan jag blev gravid o jag är bara i v.17 så ska det hålla på så i 23 veckor till så hinner jag nog bli galen Jag ska på UL på onsdag den 11/4 då ska jag prata med henne igen o se vad hon säger om det.

Svar på tråden Det kliar