• sallyjean

Nån annn som just fått missfall?

Den 6e januari fick jag mitt första missfall jag var i nionde veckan.
    Idag fick jag mitt andra missfall jag var nu i 6e veckan. Känns rätt jobbigt. Finns det något man kan göra? nån som har något tipps??
    /sally

• Svar på tråden Nån annn som just fått missfall?
  • TM07

beklagar verkligen fick ett ma i v.12 den 7 jan i år...De va mitt andra missfall!

Vad man kan göra? Finns völ inte så mycket att göra förutom att inte dricka eller röka och vara allmänt ohälsosam...Men vet inte om de har nån betydelse då knarkare kan bli gravida.

Ät vitaminer

• Pumisen

Hej!

Våren 05 fick jag oxå ett mf, i vecka 5. Efter lite funderande på vad som kunnat orsaka detta (är ju rätt vanligt, men jag ville ändå tänka igenom vad jag gjort) så kom jag på att jag druckit mängder med Fun Light saft varje dag! När jag berättade detta för min bm, så sa hon att det är aspartam i det! Och det KAN vara så att det inte är bra för foster!

När jag blev gravid igen så drack jag inget med aspartam i, och nu ligger vår lilla tossa o sover och är 13 månader.

Jag säger absolut inte att det beror på mitt aspartam intag, men vi vet ju att det ämnet inte är bra, så jag slutade med det!  Kan ju vara värt att testa iaf!

Hoppas jag slipper bli påhoppad för detta spekulerande...

Hoppas ni inte tar illa upp!

Lycka till med verkstaden...

• sallyjean

Ja det är ju det man undrar, kan tycka att allt är lite orättvist i bland..
    Ska man söka hjälp om det händer igen eller??

• Finessan

Beklagar... Jag fick mitt tredje mf för några dagar sedan. Du har rätt att få en utredning efter 3 mf. Kontakta din läkare.

Kramar.

• Lixxa

Hej. Beklagar det som hänt dig. Även jag fick mitt tredje missfall för några dagar sedan och har nu blivit erbjuden utredning, dock inte förrän i sommar =/ Vilket jag tyckte var konstigt då jag läst att många startar redan vid första mensen efter MF. Men det är väl olika beroende på var man bor antar jag.
    Frustrerande bara, jag vill ju ha bebis nu!

Kramar.

• Miss Finland

Igår fick jag MF, ett år sedan fick jg MA... känner samma som ni... Men vi måste kämpa vidare! Ge inte upp, det blir vår tur snart!

• Xweroniqa

Har haft missfall.
    Sen fick jag en son.
    Försökt bli gravid sen mars 06.
    Missfall i Januari.
    Och nu händer inget....

Men men.. Det är väl bara att köra på och försöka ha så kul det bara går under tiden.. *ler*

Fast attans så tungt det är när mensen kommer lika punktligt som alltid varje månad..

Vi ska försöka 1 månad till. Sen anser vi att det är dags att söka hjälp!!

Lycka till.

Pussar

• mariaochlinus

Hej!

Får jag oxå va med här, fick min dotter för 6 år sedan ,fick sen ett mf för 4 år sedan, sen fick vi en son för 1 1/2 år sedan oxå ett mf igår!!

Alltså fyra graviditeter varav 2 slutat i mf!

Nu senast hade vi försökt i ett år innan vi lyckades bli gravida, och så slutar det i mf i v 6.

Känns jätte trist!!

Svar på tråden Nån annn som just fått missfall?