• Sencha

När blir Barbro och Lennart populära namn igen?

Jag tror inte att dessa namn är så populära just nu Så när tror ni de får sin come back?

Det går säkert att titta på när det var poppis sist och räkna tre generationer framåt och så - men vad tror NI? Tror ni att era ev sladdisar får heta det? Eller blir det när era barnbarn - och kommer ni då att rynka på näsan?

• Svar på tråden När blir Barbro och Lennart populära namn igen?
  • mina små kämpar
    mamma 2007 skrev 2007-04-05 22:17:51 följande:
    aldrig hoppas jag =P
    instämmer
  • turia

om 40 år till så e det toppen!!!

• Forgive not forget

Hmm inte om 5-20 år tror jag. Jag är född 93 och kommer definitivt inte döpa mina ungar till det, inte tror jag ngn av mina polare kommer göra det heller?! Vi gillar typ namn som Ella, Anna, Frida, Johanna, Elise, Alice och Adam, Adrian, Jacob, Markus..

• Forgive not forget

Kanske mina barnbarn får något av de här 2 namnen, Barbro eller Lennart, men inte mina!

• Gäspan

Forgive not forget: Lite OT: Är du född 93? Fyller du fjorton år i år?

Jag tror att mina barnbarn kommer få heta Barbro och Lennart, för det är släktnamn. Kanske inte när de äldsta får barn, men definitivt de yngsta. Så jag säjer....10-20 år.

• jtoao

gissar på om 30-40 år

Det är aldrig för sent att bli bättre...
  • Forgive not forget

Gäspan: Jopp, det gör jag..

Kanske 30-40 år.

• Forgive not forget

Gäspan: Jopp, det gör jag..

Kanske 30-40 år (innan dom blir pop igen, håller med jtoao)

Det återstår att se

• Forgive not forget

(Sorry texten for som vanligt..:/)

• turia

de säger att det tar 100 år för namn o bli poppis.. kan ju stämma..
    80 talen får ett tag til..
    anna, sara, markus, joakim,maria...

• Benganfans

Döpte våran dotter till valborg. det var ju ganska vanligt första halvan av 1900 taltet och hon är 4 generationen från dom förra i släkten som hette det.

• Forgive not forget

Men Markus är typ alltid pop.. Tidlöst, precis som Anna, Sanna, Casandra, Elin, Amanda...

• Malin K F

HAr en lillebror på 19 år som heter Lennart! Det var inte fint då heller när han döptes till det. Jag gillade inte det, jag som var en storasyster på 13 år.

Malin+Thomas=Whilma
  • Lady Namárië

Jag tror att de som är väldigt "trendkänsliga" kan börja använda 40-talsnamnen ganska snart (inom 10 år, kanske). Åke är till exempel ett namn som redan börjat ploppa upp bland bebisar. Jag tror dock att det dröjer åtminstone 20-30 år till innan namnen blir vanliga igen. Får jag välja skulle jag helst vilja att mina barnbarn slapp heta Barbro och Gurli, men jag antar att det inte är upp till mig.

Forgive not forget skrev 2007-04-07 08:39:17 följande:
    Men Markus är typ alltid pop.. Tidlöst, precis som Anna, Sanna, Casandra, Elin, Amanda...
    Fast Casandra och Amanda är väl inte direkt "tidlösa"? För mig klingar de väldigt mycket 80-90-tal.
    * Du lämnar väl inte farfar i bilen? - www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b3121p550255.html *
  • Forgive not forget

Jag tycker inte att det är ngt fel på Lennart eller Pelle eller Gustav eller Gunnar etc.. Fint med gubbiga namn, men jag sku inte döpa mina barn till det. Men min gubbe sku få heta någo gubbigt!

• Forgive not forget

Lady N: Hehe tjaa.. Casandra vet jag inte, men ser det ganska ofta. Har många kompisar och släktingar födda på 90 talet (93,96 och 99 )
    Men Amanda är tidlöst! Min gammelfarmor hette det och min mammas kompis heter det, etc..

Svar på tråden När blir Barbro och Lennart populära namn igen?