• CosmicCat

Tips mot dålig lukt?

Vi har nu tagit över vår nya lägenhet, men kylskåpet luktar as, typ fisk eller gamla räkor Någon som har bra husmorsknep mot detta? Jag har funderat på ättika, funkar det tror ni? Jag måste verkligen få bort lukten innan vi flyttar in om en vecka.

• Svar på tråden Tips mot dålig lukt?
  • mariiah

Är det från insidan på kylskåpet det luktar?
    Isåfall kan du ju testa med ättika, hälla i en skål och stänga in den så kanske lukten försvinner.

• CosmicCat

Japp det är inne i kylskåpet, ättika i skål var precis samma spår som jag var inne på, men jag tar tacksamt emot fler tips ifall ättikan inte funkar.

• skorpionen80

Jag är inne på Iuzorsus linje. Ta ut allt från ylskåpet och rengör noga!

• Bakeapple

Vårt kylskåp luktade gammal sur mjölk när vi flyttade in, lite ättika löste problemet på nolltid, noggrann rengöring hjälpte bara för stunden.

• Glitter2

Ättiksprit är kanon. Ta ut allt från kylskåpet och se till att du tar bort om det finns eventuella plastkanter på tex glashyllorna och tvättar där, annars kan det ligga kvar sånt som luktar (var med om det själv)
    Du kan också dela en lök och lägga in en dag eller två, de drar tilsig lukt, bäst funkar det på målarfärgslukt dock

• CosmicCat

Tack för alla tips. Jag kan ju säga att de som flyttade ut inte har samma uppfattning om vad en ordentlig rengöring är som jag har. Jag har skurat ur hela kylskåpet och låtit 2 skålar med ättika stå i 2 dagar och nu luktar kylskåpet fräscht.

Svar på tråden Tips mot dålig lukt?