Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Sladdis

Pyttesmå prickar vid vattkoppor??

Hejsan!

De ringde mig från dagis i onsdags och sa att Sara hade feber och prickar.
    Tyckte inte hon kändes så varm när jag hämtade henne och det var en prick som hon haft ett tag (vi trodde det var ett myggbett som hon kliat sönder) och en liten liten prick i pannan som inte blivit större.

Men nu har hon haft lite feber, mellan 37,2 - 37,9 i två dagar och fått små, små prickar, kanske 10 st på hela kroppen.
    När våra äldre barn hade vattkoppor fanns det ingen tvekan om att det var det de hade.
    De var fulla av koppor som kliade och varade. Och det var massor!!

Grannen vill ha vattkoppor på sina barn så de ska komma och fika idag så om de får det om några veckor så borde det väl vara vattkoppor som Sara har eller??

Är det någon som har barn som haft lindrigare varianter av vattkoppor och känner igen sig i beskrivningen ovan??? Det skulle ju vara skönt i så fall för henne.

Tacksam för alla svar!!

Glad påsk förresten!!

~ * allt är lätt när man kan det * ~
  • Svar på tråden Pyttesmå prickar vid vattkoppor??
  • MammaFia

När det är vattkoppor, så brukar väl prickarna utvecklas till små blåsor som sedan torkar in till små sårskorpor. Det är det karakktäristiska för vattkoppor.
    Om det bara är små prickar, så kan det ju vara värmeutslag eller virusprickar.

Det är ju inte helt säkert att grannens barn blir smittade iaf. Även om de leker nära varandra.

Vi försökte "smitta" dottern förra sommaren då grannen hade vattkoppor. De lekte varje dag från första prick dagen, men inga koppor på dottern. De tom satt i ett litet lektält å kramades, men inga koppor

Där emot så fick hon vattkoppor innan jul sen, då det gick på dagis.

Släpp fångarne loss det é vår
  • Myslan me Zac

Min dotter hade vattekoppor för ett par veckor sedan och de var oxå små så jag var lite tveksam till att det var vattenkoppor. Men det gick i skolan så det var ju det enda det kunde vara. Sen fick hon en och annan större och då såg man att det var det. Fast min son blev inte smittad och det tyckte jag var så konstigt för han brukar dra på sig allt annat. Så det är ju inte säkert att dina grannars barn får det.

• Sladdis

Nej, det vet jag att de inte brhöver bli smittade men jag tänkte att OM de blir smittade så borde det väl var vattkoppor som Sara har..... en tanke bara....

FVi får väl hoppas att hon får nån mer som blir större. Det vi trodde var ett myggbett ser ut som en vattkoppa. Först en röd prick sen en blåsa och nu en skorpa.....

• Sladdis

ingen annan??

• Sladdis

puff

Svar på tråden Pyttesmå prickar vid vattkoppor??