• isisisis

Illamående bakis-vs Illamående mens och ÄL

En tanke dök upp häromdan.Tänkte höra vad ni tror.
    Jag har plockat ut min spiral.Innan dess kände jag inte av mina mensar eller ägglossningar.Inte alls.

Numer då så känner jag både menssmärta ägglossningssmärta och illamående vid dessa tillfällen i några dar.
    Det blir ganska många dar på en månad.

Har fått svar från BM att man ofta känner av sin ÄL mer när man blir äldre,för kroppen får jobba mer.

En annan sak jag då funderar över är att jag inte tål alkohol helt plötsligt!!!
    Jag kan inte dricka tex 5 öl på en festkväll utanm att må illa och spy en hel dag efteråt!!
    Det slår inte fel! Jag har provat så många gånger nu att jag helt enkelt får bli nykterist!
    Detta har inte hänt mig innan.
    Kan det ha ett samband med att jag mår illa så ofta nu för tiden?
    Vad tror ni?

• Svar på tråden Illamående bakis-vs Illamående mens och ÄL
  • jagäraf

Jag förstår inte riktigt vad du menar men för mig är det nog tvärtom. Jag känner inte av mina ägglossningar lika mkt som jag gjorde när jag var yngre. Då kunde jag vissa månader knappt ens gå när jag hade äl för det gjorde ont vid varje steg. Visst känner jag den fortfarande men inte lika mkt. När det gäller alkohol tycker jag att jag inte blir lika lätt bakis numera. Kanske iofs beror på att jag inte dricker så mkt men förr kunde jag bli ganska rejält bakis av en halv flaska vin men det blir jag inte längre (bara lite). Att man blir rejält bakis, kan det inte ha med gallan, levern eller nåt sånt att göra? Hoppas någon annan kan svara bättre på dina frågor.

• xanni

Isisisis, jag håller med dig när det gäller ägglossningstider; jag känner av dem väldigt mycket, mera än förr vill jag påstå. Jag tror inte det bara är att har blivit mer uppmärksam på att jag ska försöka pricka in dem, utan att de "känns mer" helt enkelt. Däremot mensvärken har gett med sig en smula tror jag. Och jag har inga barn sen tidigare.

Vad det gäller alkoholen så partajade jag rätt så friskt förr men nu är både tillfällena färre och mängderna alkohol mindre. Hinkar jag däremot i mig friskt en kväll så blir jag definitivt bakis. Absolut. Dock inte lika bakis som förr, MEN jag tror det beror på att jag slutat röka och det gör baksmällan lindrigare - säger de som vet...

Inte mycket till svar va, mest svammel..?FundersamCool

• isisisis

Fniss! ja men det är bra att få höra vad ni andra har för erfarenheter.
    Jag brukar spekulera i saker,och oftast har man mer rätt än om man går till läkaren och frågar vad de tycker!

• Gäspan

Jag känner definitivt av min ägglossning mer idag. (snart 43 år)Och i många dagar. Jag antar att det är för att det är svårt för äggen att "släppa"?

Svar på tråden Illamående bakis-vs Illamående mens och ÄL