• Anonym

acne märken/gropar ärr

Ni som har /har haft massvis med acne har ni fått jätte ful hud efetr finnarna typ torrtskrynkligt liksom.. går de bort efetr ja ätit roaccutan???

• Svar på tråden acne märken/gropar ärr
  • Ruiz

har jobbat som hudterapeut i 5 år..
    när man haft acne blir det väldigt mycke ärr..
    oftast måste man ta hjälp me en behandling som heter Pepitabehandling, eller me andra ord, hudslipning. men är ärren djupa krävs en del behandlingar.

Niccolás & Stefan.. Mina underbara!!
  • Anonym

mm jo jag serverkligen skrynklig ut å ä bara 19..inte så kul..
    men de går att få bort?
    kommer i allafall göra allt för att de ska gå bortkostar de mycke?

• Ruiz

mindre ärr går bort med ca 2-3 behandlingar..
    acne ärr fler ggr men det ere värt. blir fint.
    va det kostar varierar från salong till salong men ca 400-450 kr

• Anonym

okej,, vi får se hur de blir efetr roaccutanen...

• emmies
    Ruiz skrev 2007-04-06 20:36:58 följande:
    mindre ärr går bort med ca 2-3 behandlingar..acne ärr fler ggr men det ere värt. blir fint.va det kostar varierar från salong till salong men ca 400-450 kr Niccolás & Stefan.. Mina underbara!!
    ruiz: jag har en liten fråga till dig som är hudterapeut jag blir 25 år i år och har haft dålig hy och finnar sedan 11-12 års ålder.
    Du förstår säkert att jag är väldigt trött på detta nu ( har varit i många år) men ingenting hjälper
    Jag har ärr i nästan hela ansiktet, inga gropiga ärr men dem är mörkare än min egen hudfärg. Det enda som får mig att "se bättre" ut i ansiktet och dämpa antalet finnar är att sola solarium, måste sola minst en gång i veckan för att det skall bli lite bättre, men så fort jag slutar att sola så kommer det tillbaks jag blir så frustrerad, för ens ansikte är ju det man visar utåt!

vad för typ av salonger kan jag gå till om jag vill göra en hudslipning? och försvinner acnen och ärren efter ett par behandlingar? jag vill inte se ut så här längre tacksam för svar// emmie
    better late than never....
  • Anonym

Ruiz:
    Kan man göra något åt grovporig hud också? Jag har fått det efter massa pormaskar och småfinnar. Och hur är det med ärr efter finnar som blir hyperpigmenterade, går det att göra något åt det?

• Ruiz

emmies
    Pepitabehandlingen kan rekommenderas men då man har större ärr behövs ett X antal behandlingar, inte 3 - 5 behanlingar utan, ja Mer. beroende på hur djupa dom är.
    Det finns en annan behandling som heter AHA-behandling som 'bleker' huden. om du nu har mörka partier kan man göra en sån behandling BARA på dom mörka partierna, men som sagt, de e ju en behandling så beroende på hur mörka fläckarna är så behövs mer eller minder behandlingar. Gå in på en skönhets salong å fråga så ere lättare å svara då man ser hur det ser ut.

Anonym (6)
    som jag sa förut, att det e nog lättare om du går till en salong där de får se hur det ser ut så kan de rekommendera något.

Men kan tänka mej att AHA-behandlingen oxå kan vara något för dej.
    Men prova Pepitabehandlingen först eftersom det slipar bort det yttre hudskiktet å efter några behandlingarpå kommer man ner några hudlager.
    Sen kan du kanske oxå byta hudkräm som är Mot stora porer.

• Anonym

Tack för ditt svar Ruiz! Blir väl till att knalla iväg till en salong... upplever det dock som väldigt jobbigt eftersom jag skäms så mycket för min hy .

Svar på tråden acne märken/gropar ärr