acne märken/gropar ärr
Ni som har /har haft massvis med acne har ni fått jätte ful hud efetr finnarna typ torrtskrynkligt liksom.. går de bort efetr ja ätit roaccutan???
Ni som har /har haft massvis med acne har ni fått jätte ful hud efetr finnarna typ torrtskrynkligt liksom.. går de bort efetr ja ätit roaccutan???
har jobbat som hudterapeut i 5 år..
när man haft acne blir det väldigt mycke ärr..
oftast måste man ta hjälp me en behandling som heter Pepitabehandling, eller me andra ord, hudslipning. men är ärren djupa krävs en del behandlingar.
mm jo jag serverkligen skrynklig ut å ä bara 19..inte så kul..
men de går att få bort?
kommer i allafall göra allt för att de ska gå bortkostar de mycke?
mindre ärr går bort med ca 2-3 behandlingar..
acne ärr fler ggr men det ere värt. blir fint.
va det kostar varierar från salong till salong men ca 400-450 kr
okej,, vi får se hur de blir efetr roaccutanen...
Ruiz:
Kan man göra något åt grovporig hud också? Jag har fått det efter massa pormaskar och småfinnar. Och hur är det med ärr efter finnar som blir hyperpigmenterade, går det att göra något åt det?
emmies
Pepitabehandlingen kan rekommenderas men då man har större ärr behövs ett X antal behandlingar, inte 3 - 5 behanlingar utan, ja Mer. beroende på hur djupa dom är.
Det finns en annan behandling som heter AHA-behandling som 'bleker' huden. om du nu har mörka partier kan man göra en sån behandling BARA på dom mörka partierna, men som sagt, de e ju en behandling så beroende på hur mörka fläckarna är så behövs mer eller minder behandlingar. Gå in på en skönhets salong å fråga så ere lättare å svara då man ser hur det ser ut.
Anonym (6)
som jag sa förut, att det e nog lättare om du går till en salong där de får se hur det ser ut så kan de rekommendera något.
Men kan tänka mej att AHA-behandlingen oxå kan vara något för dej.
Men prova Pepitabehandlingen först eftersom det slipar bort det yttre hudskiktet å efter några behandlingarpå kommer man ner några hudlager.
Sen kan du kanske oxå byta hudkräm som är Mot stora porer.
Tack för ditt svar Ruiz! Blir väl till att knalla iväg till en salong... upplever det dock som väldigt jobbigt eftersom jag skäms så mycket för min hy .