• Smaragd

Fler gravida med halsbränna?

Är bara i vecka 9 och ändå har jag dragits med svår halsbränna i över en vecka. Tycker att jag knappt kan äta nånting.
    Innan jag fick min dotter hade jag besvär med halsbränna, men det blev mycket bättre under den graviditeten och jag har knappt haft några besvär efteråt heller förrän nu. Det trycker i bröstet och så har jag ofta sura uppstötningar. Inte kul alls. Mår också lite illa.
    Någon annan som kämpar med halsbränna och kanske kan komma med lite tips? Borde komma igång med lite motion för det lär väl ska lindra lite, men det har inte blivit av...

• Svar på tråden Fler gravida med halsbränna?
  • Soldyrkaren

Tips: Mjölkprodukter lindrar, t.o.m. glass. Gaviscon är något som MVC brukar rekommendera, men mår du illa så kommer du definitvt inte att må mindre illa av gavisconen. Jag har tuggat Rennie i stället. Och så klart, inte äta för mycket på en gång, för starkt, för surt.

• Smaragd

Mm, gaviscon har jag testat men just nu kör jag med mandlar som jag läst kan hjälpa. Och sämre blir det i alla fall inte!
    Nån som vet om man kan slippa halsbrännan lite senare i graviditeten eller är risken stor att man får dras med den hela igenom? I hope not...
    Ska på förlovningskalas om en timme, få se vad man vågar äta där! :-O

• bella83

hej jag har halsbränna som bara den är snart i v33 och den blir värre och värre för varje dag, men jag tar en tesked bikarbonat och sköljer ner med vatten och halsbrännan försvinner direkt i ett par timmar

• Bembu

Halloj, jag hade halsbränna när jag vänta dottern. För mig funka rån kex oxh marie kex. Hade alltid en bunt liggandes vid sängen så var det bara att mumsa i sig. Och alltid några i väskan.

Skulle illamåendet bli värre prata med mvc. Haft två tjejkompisar som haft problem och fått några tabletter. Funka för den ena men tyvärr inte för den andra.

Hoppas det blir bättre.

Grattis till magen

• Modesty2000

För mig var Losec mups det enda som hjälpte och direkt efter förlossningen var all halsbränna borta!!

Svar på tråden Fler gravida med halsbränna?