• NattravN

    Hudblekning!! Var? Hur? osv.

    Jag vill bli VIT i ansiktet! Kanske även i resten av kroppen om det inte är superdyrt. Kritvit! Hur går man tillväga? Hudslipning eller? Någon som vet?

  • Svar på tråden Hudblekning!! Var? Hur? osv.
  • NattravN

    Jaa, det är supersnyggt! Har smort med solskyddsfaktor 800 varje gång solen kommer hehe men nu är det jobbigt o vill hitta en långvarig lösning!

  • NattravN

    Nej, varför skulle jag skoja? Det är jättefint! Min kompis köpte en salva från indien men den funkade tyvärr inte!
    hehe ja, får nog ta och ringa Jacko. Har ju hans nr inlagd...

  • ischa

    Hälsa honom att jag vill köpa hans guldskiva då!!! *rotar* Har 200 i börsen, fråga om det räcker!

  • miiillan

    och själv vill man få mer färg (brun och fin till sommaren)

  • NattravN

    hehe, ska hälsa det!
    Ja, alla jag känner ligger med o pressar i solen...

    Kiha:
    Vart det gick fel? Ja, man måste vara sjuk. Lika sjuk som de som vill bli bruna istället! Eller operera tuttarna eller tjaa...modifiera sitt utseende öht! Jisses!

  • Kiha

    mjo men jag får bara upp m jackson i huvudet... kankse därför  :)

  • NattravN

    hehe jo han är nog inte den klyftigaste apelsinen i fruktskålen...

    Ingen som gjort en hudblekning eller vet nåt om det? Jag har försökt googla men hittar inge vidare... Vad skulle vara bäst? Slipning eller krämer?

  • Mrs Moneybags

    Jag tror inte det är möjligt att bli vitare än att vara "vit" så att säga, eftersom att vara vit bokstavligen innebär att man redan har extremt lite pigment i huden. Självklart finns det vita sydeuropeer mm som har mörkare hud/mer pigment, men att helt bli av med sitt pigment är mycket svårt.

    Om man lider av vitiligo och är svart, finns det en procedur som man kan göra när man har mer vit hud än svart kvar på kroppen. Den är inte hälsosam och jag minns inte vad den heter. Tror knappast att den går att göra i Sverige. Jag tror det är någon kräm man smörjer in och sedan blir man strålad av något slags ljus.

    Mitt bästa tips är att hålla dig inomhus hela sommaren, bredbrättad hatt och stora solglasögon samt 40+ solfaktorkräm
    Glöm inte ha jeans (som är mycket täta och knappt släpper in något solljus) och långärmade skjortor också. Även i skuggan blir man solbränd, så var helt enkelt inomhus hela sommaren. Parasoll kan ju vara ett tips också. Det använde sig ju folk av förr för att slippa solens strålar.

    Citron ska ju också bleka huden, men jag tror inte det är särskilt bra för huden att gnugga citron dagligen på den.

    Vitt puder kanske?

    Det bästa är ju förstås att gilla sig själv som man är. Är man vit kan man ju på sin höjd bli en eller ett par nyanser ljusare, så är det värt det?

    Själv är jag brun och älskar att bli solbränd för jag får en så fin ton i huden då!

  • NattravN

    Hehe ja dina tips har jag redan genomgått...vartenda ett! (Utom citronen då)
    Men finns det verkligen inget medel som gör pigmentet ljusare? Har för mig jag hört nåt om det när folk transplanterar hud och den inte matchar den andra huden?
    Hmm... annars får jag väl genomgå ännu en sommar med solsydd 40+ och långärmat och parasoller!

  • Indianica

    Vill påstå att i många människor på detta jordklots ögon så är du ju redan väldigt vit....jag skulle köra med vitt puder, men knappast bleka huden mer...är nog dessutom ekonomiskt omöjligt för de flesta. Jacksons hudblekning lär ha kostat flera hundra tusen kronor...även om han var svart ifrån början, måste man ju bleka en vit hud på samma sätt...det FINNS krämer men de som bleker på riktigt är giftiga, brukar säljas bakom disk i t ex Indiska små matbutiker och kan säkert köpas illegalt online utomlandsifrån. Annars har Strawberrynet.com t ex en massa märken som saluför blekande krämer, men de funkar inte för det som bleker på riktigt är förbjudet...arsenikvibbar du vet...

  • NattravN

    hihi tja, arsenik lär jag inte våga testa...SÅ mycket är det inte värt... Men finns det verkligen inte nåt bra sätt utan att dö en ond bråd död eller att hålla på o sminka??

Svar på tråden Hudblekning!! Var? Hur? osv.