• JoelsFru

Nagelförlänging - hjälp?

Jag vet att dom som förlänger sina naglar med akryl och gele och allt vad det är använder sig av såna där långa fina nagltippar. Är det samma som lösnaglar, fast omålade och mkt längre? Och mkt billigare! Kan man limma fast dom och sen måla dom själva om man vill?
    Vad är skillnaden?

kan man limma dom där tipparna, t.ex. från www.nail4you.se/naglar/nagelsystem/Nageltippar

• Svar på tråden Nagelförlänging - hjälp?
  • Smaka Smaskens

Lösnaglar sätter du på hela nageln och de limmas fast. När du förlänger naglarna sätter du endast lösnageln längst fram på din egen nagel, man måste limma och slipa skarven så att den inte syns eftersom den hamnar mitt på din egna nagel.
    Fruktansvärt snyggt. kostar allt från 650 kr till 320 kr här i dalarna.

• JoelsFru

så limma kan man? fast längre fram, och man filar bort kanten bara?

• Engel 27

Du limmar på tipparna längst ut på din nagel sedan lägger du på akryl eller gel.
    Är lite trixigt i början att få det att se bra ut.
    Lättare om man har nån som gör det år en

• JoelsFru

Men ser inte tipparna bara ut som långa lösnaglar? varför kan man inte bara limma dom med vanligt nagellim som vanligt?

• Engel 27

Köper man tippar som är gjorda för att "bygga" naglar så är dom u formade för att följa din nagel.Dom är alltså inte runda i "botten" som vanliga lösnaglar är.
    Men man limmar tippar med vanligt nagellim också sedan bygger man på med akryl eller gel

• delifi2

tippar är ju tippar som du sätter fram på nageln lösnaglar hela lixom sätter du på hela nageln. sen filar du till hur de ska passa dig, men sätter du en lösnagel långt fram så måste du göra dig av med skarven annars ser det inte snyggt ut

• JoelsFru

Men kan jag inte fila kanten rund i botten då? vi snackar ekonomi här!=P

• Engel 27

jag skulle inte tro att det blir bra,men självklart pröva om du vill
    Är vanliga lösbaglar så mycket dyrare då?
    Eller pröva att bygga naglar en gång,blir mycket snyggare

• JoelsFru

dom är juh mkt billigare - 500 stycken för 100-200kr! =)

• Engel 27

Köp lite gel eller akryl också så kan du ju bygga.
    Håller mycket bättre

• JoelsFru

håller dom längre då eller'? och är dom inte hemskst svåra att få bort? och måste man inte köpa en sån där dyr uv-grej?

nåt exempel på vart man köper storpack billiga vanliga lösnaglar då?=)

• Engel 27

Tycker själv akryl är bättre än gel

• lluvia

Köp depends lösnaglar och limma på bara. 80 kronor kostar det och jag tycker att det är lika snyggt som "byggda" naglar.

Jag har byggt naglar under många år, dyrt, hos nagelteknologer.

Men nu håller jag mig till mina lösnaglar. Mycket billigare, lika snyggt.

• JoelsFru

Men jag vill ha dom ganska långa. Finns Depends naglar i längre varianter?

Svar på tråden Nagelförlänging - hjälp?