• Louise H

Första mens efter förlossning?

Jag tror att jag har fått tillbaka min mens, men jag har inte haft en enda uns av mensvärk, vilket jag tycker är konstigt. Jag blöder pyttelite men som sagt ingen värk alls. Hur var er första mens efter förlossningen? Efter förlossningen slutade jag blöda efetr ca 3 veckor och nu har det gått tre månader. Jag helammar.

• Svar på tråden Första mens efter förlossning?
  • ruffe4

allt är så uttöjt sa min har ingen menssmärta efter man fött barn, så sa min bm.. jag har ingen mensvärk! Äggledarna är lite större nu än då.

jag helammade o fick min mens efter 6 v

• MARIA99

Fick tillbaka den 2 månder efter ettan & tvåan, 3 mån efter 3:an.Jag helammade alla.Jag var tvärtom , hade ingen mens värk innan barnen men efter har jag fått =/ Fast efter 3:an blev den lite bättre.

• JennieL

ruffe:
    jo jävlar!!
    Jag hade världen värsta mensvärk första mensen!!
    Kändes preis som värkarna, kunde knappt stå på benen när det var so värst! Å blödde väldigt kraftigt!!

• crazy hannah

ja har ännu inte fått tillbaks min och jag ammar inte sonen e nu 7 veckor. Hoppas verkligen inte att jag hunnit bli gravid *pust* blir lite väl tätt mellan syskonen

Gabriel vår skatt
  • Louise H

ngn annan med erfarenheter?

• FallaHanna

jag har börjat få mens nu..inte så mycket men det är på g..är 7 veckor sen förlossningen ungefär..

• jen82

Helammar min 2-månaders son och har ännu inte fått min mens. Med dottern fick jag inte min mens förräns efter 11 månader. Skönt!!!

• Karin och Pyret

Jag har inte fått min mens än och min son har börjat äta lite mat, så jag ammar bara tre gånger per dygn nu. Han är 7½ månad. För en vecka sen kändes det som att det skulle sätta igång, men än har inget hänt.

• Cattis1981

Jag tror att jag fått min mens nu, 8 veckor efter förlossningen, jag helammar (sonen sover oftast mellan 22-03 eller 05 på nätterna). Blöder pyttelite och har ingen mensvärk. Har en fråga angående detta. Har senaste veckan märkt att mjölkmängden minskat, har verkligen druckit som en tok för att öka men det har inte hjälpt. Förmodligen beror det ju på att mensen var på g (har jag hört), men när kommer mjölkmängden öka igen ?

• cozmoz

min son är snart 2m +1 v ingen mens än..
    har för mig att det tog ca 3 mån med syskonen

• Louise H

jag tycker oxå mjölken har minskat, men viste inte att det kunde bero på mensen.....men det verkar ju logiskt i och för sig....ngn som vet om den återhämtar sig?

• medistra

jag fick inte tillbaka min mens förrän en månad efter helt avslutad amning med 1:an

barn nr 2 är 3 månader, jag helammar och har ingen mens än

har också hört att mjölken kan minska lite under mensperioden, men den ska återhämta sig när mensen är slut, oroa dig inte för det Louise H

• sofia 82

fick aldrig tillbaka min mens, blev gravid igen när sonen va 7 mån. helammade i 6 1/2 mån sen mindre och mindre då sonen inte ville mera.

Svar på tråden Första mens efter förlossning?