• Anonym

Han blir flintis!

Jag ser hur min sambos hår blir tunnare och tunnare och jag har otrolig panik över detta. Det har blivit så mycket mindre de senaste 5 åren så om 5 år kommer han var helt flintskallig på huvudet. Jag saknar hur han såg ut innan och är rädd för hur jag kommer reagera när allt håret är borta.

Jag vet att det är hemskt att känna så men jag tycker verkligen att han inte passar att vara tunnhårig och jag mår dåligt!!!

• Svar på tråden Han blir flintis!
  • listo

Jag tror inte du kommer reagera särskilt starkt om och i så fall när allt hår försvinner. Det sker ju inte över en natt, så du har ju tid att vänja dig.

Du är nog inte ensam om att känna som du gör, men hår är ju trots allt bara hår... försök få lite perspektiv på situationen genom att fundera över varför du är tillsammans med honom, vad det är som gör att du älskar honom (jag förutsätter att du gör det).

För det är ju inte som att han väljer att bli tunnhårig, och det är ju inget han kan påverka...

• Anonym

Jag kan få tankar om att jag inte kommer tycka att han är snygg när han blir flintis. Varför ska han behöva tappa sitt hår? Han kommer se så konstig ut och jag är rädd att jag inte kommer klara av det....

• listo

Jag förstår dina tankar, och du är nog som sagt inte ensam om att ha dem. Men samtidigt, varför skulle du INTE klara av det? Det är ju bara hår, en annan frisyr på samma person.

Jag tror att du oroar dig helt i onödan. Faktiskt.

• Kamikazee

TS - jag hoppas att din sambo inte märker hur dåligt du mår bara för att han tappar hår. Är det något som är jättekänsligt så är det när killar börjar bli flintis - och att då ha en sambo som riskerar att inte tycka om en när man är flintis måste ta än mer på självförtroendet.

Rent instinktivt tycker jag att det är väldigt ytligt att reagera så starkt på att ens kille har en begynnande flint - med tanke på att en stor del av den manliga befolkningen lider av håravfall och att det knappast är något ovanligt.
    Min man började tappa hår redan när han var 20 - och han är precis lika fin ändå, med eller utan hår.

• Anonym (min kille)

Min kille är 32 år och har börjt bli tuunnhårig. Han tycker att det är jobbigt, så han har köpt medel mot detta på apoteket recept fritt. Det funkar. Om din kille oxå ser det som ett problem så kan ni ju pröva ett av dom medlena som finns.

• Anonym

Du vänjer dig. Han kan ju raka/snagga sig,det gör även många som har hår,och då vet ingen någon skillnad - om han tappat håret,eller frivilligt rakat av det - så inne!

• Anonym (irriterad)

Fy vad fjantig du är! Älskar du honom överhuvudtaget???
    Hoppas han också oroar sig över dina rynkor som kommer att djupna om 5 år..

• Anonym (min me)

min gubbe har en liten kal fläck bak men de skiter jag i...jag älskar honom för den han är inte för hans hår...sen rakar han sig helt på huvve så de syns inte...är mer orolig att de ska hända honom nått som gör så att han inte lever med mig längre som t.e.x någon obotlig sjukdom....hår är ju bara hår...inte är du väl tillsammans me honom för att han är snygg i håret eller????tycker faktiskt de finns mycke värre problem....men visst...oroa dig för de...hoppas han inte märker de bara...tror han kanske mår dåligt över de också...så han behöver kanske mer ditt stöd....

• Anonym (polaren)

Jag har flera kompisar som börjat bli tunnhåriga, i 20-30 årsåldern, tror ingen har mått dåligt av det, men inte heller tyckt att det e snyggt så dom har löst det genom att börja raka huvudet innan hårlösheten börjat märkas alltför mycket.

Kke ett tips för din sambo TS om han mår dåligt av att börja bli tunnhårig.

Svar på tråden Han blir flintis!