• Silverkatten06

Så långa axelband på alla linnen!

Är det jag som är "felbyggd" eller är det fler som tycker att axelbanden på alla linnen är för långa? Urringningen hamnar ju nedanför brösten!

Visserligen ett I-landsproblem, men jag tycker att det är asirriterande att vara tvungen att sy om varenda linne jag köper!

• Svar på tråden Så långa axelband på alla linnen!
  • Calylite

beror på vart ja köper mina linnen, men de senaste har hasat lite väl långt ner så man fått sy upp dem..

• BMW Lover

Samma problem här med!
    Får visserligen alltid höra att mina bröst sitter väldigt "högt" men lik förbaskat så är det superjobbigt att jämnt och ständigt behöva sy om allt! (Är dessutom för kort för alla byxor i stlk 38 så jag måste jämnt sy upp varenda byx-par jag köper!)

Nä kläderna är inte sydda efter "standardkroppen" för fem öre utan för sånna som är 170 långa och väger 55 kg, (känns det som iaf)

• Catz

Haha samma hände mig en gång. Va inne på HM och hittade ett supersnyggt linne. Tog med mig storlek M och S då jag ibland har det ena ibland det andra beroende på hur det sitter. Provade först M och började nästan gapflabba där i provrummet. Trodde jag råkat få tag på storleket XL. Så jag provar S istället. Men va konstigt, tänkte jag. Det är ju också jättestort ju. Så jag drog på mig mina kläder igen och gick ut och hämtade XS. Måste vara något fel på de här storlekarna, tänkte jag. Provade XS och jo nu satt det bättre. Men axelbanden va fortfarande lite långa...men det fick duga. Kan ju alltid sy upp dem eller nåt. Märkte sen när jag använde linnet att jag hela tiden fick passa så det inte åkte ned och BH:n syntes. Nu i efterhand så funderar jag på om jag inte hade fått tag i ett linne för enbart storbystade. Själv har jag ju en liten byst.

• Silverkatten06

Catz - njae, jag har rätt stor byst och ändå sitter linnena för långt ner. Jag undrar hur designerna anser att man ska se ut för att passa i deras linnen?

• Calylite

BMW Lover
    haha ja är 170 lång och väger (vägde innan man vart på tjocken) 54 men de passar inte ens oss kan ja säga

Silverkatten06
    Kläderna är väll sydda för skyltdockor, dvs så som inte en levande kotte ser ut i kroppshydda.

Svar på tråden Så långa axelband på alla linnen!