• Lilla ärtan

Slempropp gått..och nu förvärkar..eller riktiga värkar?

Min slempropp gick igår morse, och fortsätter att komma idag...massor, trodde inte den kunde vara så riklig men tydligen.
    Hur som helst så började jag få värkar igår em. Inatt så vaknade av dem, men de höll inte på så länge och gjorde inte så farligt ont..men jag sov dåligt.
    Idag har jag haft värkar till och från, har inte klockat dem eller så..men känner nu att de gör ondare än tidigare.

När är det läge att tro att det är på g?
    "HUR ONT" ska det göra när man börjar ta tid?
    Vattnet har inte gått, men för det kan det väl vara på gång?

Jag har visserligen 2 v kvar till BF, men ändå.
    Kan man ha förvärkar 24h om dygnet i 2 veckor, då smäller jag av!!

• Svar på tråden Slempropp gått..och nu förvärkar..eller riktiga värkar?
  • 02 05

Det är så oerhört individuellt..
    Kan tala för mig själv, o min latensfas varade i 2½dygn..

• Wildis81

Det är säkert på gång, jag fick ingen slemprpp annars låter det ganska likt mig.... men jag lovar dig att du känner när dom riktiga värkarna kommer. Jag fick småvärkar en tordag och på natten till söndag fick jag dom "riktiga" o nåra timmar senare var hon ute =)

• Lilla ärtan

Hm..mina gör som sagt inte så ont, försöker slappna av och andas lugnt, då känns det bättre.
    Det som är skumt är att "alla" säger att man kan ta alvedon och smärtan går bort om det är förvärkar, jag tog 2st i morse, men de hjälpte inte...

Är väl bara att ha tålamod antar jag!

• Wildis81

Exakt, mina kändes som lite starkare än mensvärk... hade jättesvårt för att sova och alvedon hjälpte inte.... jag tror säkert att något är på gång =)

• pruppa

jag har inte haft några problem med mina värkar förns några minuter innan vattnet gått.
    det gäller båda mina förlossningar, första gången så tog det bara en timme från att vattnet gick tills han va ute så han föddes i ambulansen på väg till förlossnignen.
    den andra gången åkte jag in i tid o det va tur det för det tog bara 7 min från att vattnet gick tills han va ute.
    ring o prata med förlossnigne så får du se vad dom säger.
    lycka till!

• Lilla ärtan

Jag ska klocka värkarna lite och se, spännanade!

Den stora grejen är att min dotter på 2,5år har fått maginfluensan idag, nu sover hon visserligen och det verkar inte vara av värsta sorten, men jag hoppas verkligen inte att jag får det...plus att jag har ont i halsen (min sambo är dunderförkyld) och det känns som om en förkylning är på gång...
    Känns verkligen som den ultimata timningne för förlossningen

• pruppa

hur har det gått?
    hoppas tösa blivit bättre från flunsan!!!

• SizziSonny

ja fick slemproppen i morse me,de va precis som mens,nu började värkarna komma,tror ja. första va 12.10,andra 12.35. undrar när nästa kommer... e bf+12...

• Lilla ärtan

Amanda är bättre nu, känns skönt, som tur är har vi farmor och farfar här över påsken, så vi får lite extra hjälp!

Mina värkar gör ondare, men de känns inte regelbundna, har inte kollat hur ofta de är än. Inget vatten har gått heller.
    Jobbigt att sova, men är supertrött..ska man verkligen vara så här trött och slut redan nu, hur orkar man med då?

SizziSonny, hur går det för dig och dina värkar?

• Kajak

Lilla ärtan.

Tips...
    Ring till förlossning istället att ställa frågor här.
    Då får du snabbt svar på dina frågor.
    Då vet du extra mer om NÄR du ska åka till förlossningen.

Svar på tråden Slempropp gått..och nu förvärkar..eller riktiga värkar?