• Alexanders Mammma

Urin eller fostervatten, snälla läs!!

Hej, undrar om nån har känt att det kommer vätska ur underlivet. Vet dock inte om det är kiss eller fostervatten. Slemproppen gick i tor och jag är öppen 1 cm. Tog bort trosskyddet och det kom genom trosorna o gjorde mysbyxorna blöta i grenen. Det hände när jag satt vi matbordet...men dte är ju pinsamt om det visar sej vara kiss. Har varit lite blött mellan benen på morgon när jag vaknat, men sen inget alls under dagen. Kan inte avgöra på lukten heller, för det luktar ingenting alls typ. Helt genomskinligt. Har lite mer molvärk nu än de senaste dagarna o bak mot ryggen.

• Svar på tråden Urin eller fostervatten, snälla läs!!
  • Hannah76

Det är mycket möjligt att dt är fostervatten som sipprar. På förlossningen har de remsor som kan avgöra om det är fostervatten.

• Thinner

Jag hade så mkt fllytningar & tunna sådana(som vatten typ) några dagar innan det riktiga vattnet gick men jag ringde in för säkerhets skull och rådfrågade förlossningen, tycker du ska göra detsamma så de kan konstatera att det inte är fostervatten som "läcker".
    Lycka till!

I´m Not Afraid Of Dying, But I Am Afraid Of Losing You
  • Veliga Mamman

Jag tycker du ska ringa förlossningen och prata med dem. De kanske vill att du kommer in på en undersökning.

Lycka till!

• M26

Hade också tunna flytningar första gången. Andra gången gick vattnet och det sipprade inte på mig utan det rann ganska rejält! Kan säkert vara olika. Ring och kolla för säkerhets skull.

• Alexanders Mammma

Jag var där i tor och känner mej lite "tjatig" och hispig. Dom kanske inte tror att jag har annat att göra än att ränna där och att jag gör det för jag tycker det e kul..? Jag vet att jag är dum som tänker så...Har nån varit med om sipprande vatten och att det sen var kiss?? Det rinner inte konstant utan sipprar lite ibland bara..

• Wildis81

Det är nog bra om du åker in o kollar o det är vatten, det låter ju så. men jag tror inte du ska gå för länge och "läcka" vetten det är inte bra

• Drakugglan

Jag hade trolig vattenavgång när jag var i vecka 17.
    Var på stan och gick och plötsligt blir jag alldeles blöt i byxorna. För mycket för att vara en flytning men jag försökte knipa om det var så att jag kissade på mig. Gick in på Burger King för att låna toan och försöka torka... tur att jag hade svart byxor... och kissade där. Hade jag kissat på mig borde blåsan varit tom väl?
    Ringde sjh och de bad mig komma in. Jag fick ligga med benen i vädret i fem dagar för att de skulle försäkra sig om att det inte var en läcka. Efter fem dagar fick jag åka hem men de var inte säkra själva på om det var en läcka som tätat sig själv eller bebben som "trampat" på kissblåsan.
    Ring och prata med dem, bättre att ta det säkra före det osäkra.

• Lejonelle

Du behöver inte alls känna dig tjatig. Ring och prata lite med dom så avgör dom på din beskrivning om du skall komma in eller inte. Gör det så att du kan sova lungt sen. Annars skall du ligga orolig i natt och undra.

• Alexanders Mammma

jag ringer dem ikväll o hör.

• ulle 73

Har inte varit med om det själv, men borde det inte lukta om det var kiss??
    Tycker absolut att du ska ringa in till förlossningen och rådfråga. det är ju det de finns till för.
    Önskar dig lycka till!

Svar på tråden Urin eller fostervatten, snälla läs!!