• mammapuh

Leksaksförvaring i vardagsrummet!

Nu är jag sååååå trött på Noahs alla leksaker som står i vardagsrummet att jag inte orkar se dem mer! Har ni några bra tips på vad vi kan förvara leksakerna i? Gärna inte för dyrt eller om det är något som vi kan ha användning för senare också! Vi har möbler i Valnöt, vita och sandfärgade väggar. Funderade på en sån här www.ikea.com/PIAimages/22522_PE107400_S4.jpg eller så två små sådana men jag är inte riktigt säker på om det är vad vi behöver. Finns säkert bättre förvaringar! Men den hade vi fått plats med framför fönstert. Noah kommer få ett eget rum så småningom!

Tror ni det är svårt att måla, betsa eller olja den så den blir mörkare?

• Svar på tråden Leksaksförvaring i vardagsrummet!
  • bbff

Har precis en sådan från Ikea. Superbra. Den rymmer jättemycket och vi har den i vardagsrummet. Så om vi har mycket gäster så kan man även använda den som sittplats. Vi köpte två stora kuddar som man kan lägga på locket och sen sitta på. Superbra, rekommenderas!

• mammapuh

bbff!

Har ni gjort något vid den? Betsat, oljat eller målat? Funderar på om det är svårt eftersom den har en massa "hål"?!

Köpte ni kuddarna på Ikea? Tror det lutar åt en sådan sen kan han ha den i sitt rum eller så kanse vi har den i uterummet och förvarar saker eller till extra sittplatser som du skriver!

Tack för ditt svar!

• mmian

TS- Spraymåla den borde vara hyffsat enkelt. Jag har en kompis som har betsat sin, inga problem enligt henne...

Made in Thailand- Annie BF 070809
  • bbff

Har inte gjort något med den. Tyckte den var snygg à la naturelle. Kuddarna köpte jag också på Ikea. Jättestora och sköna att både sitta på och gosa med. Ångrar inte en sekund att jag löpte den lådan - den rymmer allt!

• bbff

Hrm...köpte skulle det ju vara! Löpte kan lätt bli något helt annat

• mammatotoo

Jag har förvaring i kubformade lådor med lock.
    Mycket praktiska och riktigt snygga, dom är på hjul oxå.
    Köpte dom på Expo för 200:-/st (rea)

• kirei

Vi har betsat sådana där från ikea. Det var ett litet h-vete ska jag säga med alla hålen. Betsa inte inuti hålen, är min rekommendation, det är svårt att få jämnt och det ta såååå lång tid. Svärföräldrarna har oljat en liknande ikeamöbel, kanske är oljning att rekommendera, för det verkar varit lättare att få jämnt.

Vi har en mindre plasthurts med hjul från ikea som får plats under vardagsrumsbordet. Bra för vi har också leksaker i vardsagsrummet, bor rätt trångt tyvärr ...
    Kanske får ni in en sänglåda utan lock under soffan?

• mammapuh

kieri!

Tack för dina råd! Jag har haft det på känn att det skulle bli jobbigt med "hålen" att betsa! Tyvärr har vi en kista till bord och kan inte ha något under den (kistan är redan full med saker)! Vi bor egentligen inte SÅ trångt men har inget färdigt rum till lillen då vi måste dela ett rum (eller bygga till ett) har bara ett sovrum nere och det har storebror. Vi får inte in någon låda under soffan heller tyvärr! Alernativet är annars att ha förvaring under trappan i hallen men där har vi redan en byrå men det går om man vill *S* Men då kommer man ändå att släpa in och ut alla sakerna. Skulle nog vilja ha den där från Ikea i alla fall bakom fåtöljerna så man slipper se... *S* MEN det är det där med färgen! Allt annat är mörk valnöt och jag avskyr att blanda material!

Svar på tråden Leksaksförvaring i vardagsrummet!