Akupunktur - var sätts nålarna?
Du som har provat Akupunktur inför IVF/ET/FET:
Har akupunkturen haft Barnlöshet som specialområde? Var brukar nålarna sättas?
Jag går själv till en, som har Barnlöshet som specialområde. Vid första besöket, gick vi igenom hela min häslobild, han kände t ex på pulsen och kunde säga vilka andra små problem jag har, t ex svårt att sova, ryggbesvär, matsmältningsbesvär...då tyckte han att vi skulle göra en helhetsbehandling som även innefattade det jag sökte för gällande att mina embryon inte fäster efter återförandet.
Jag fick problem med nålarna, han satte rätt många nålar över hela kroppen, jag spände mig o fick väldigt ont, omöjligt att slappna av, låg o tänkte på dessa nålar hela tiden...fick massa blåmärken några dagar efter. I förhoppning att minska antalet nålar, beslöt jag då att endast behandla för det jag främst sökte för, att förbättra chanserna inför FET, dvs att embryot ska fästa. De enda nålar som jag inte får besvär av, är de runt magen o vrister. Akupunktören säger att det är tillräckligt med dessa nålar för att stimulera livmoder o öka cirkulationen inför FET. Det är inte så att jag misstror honom rakt av, men känner mig ändå lite undrande om dessa nålar är tillräckligt. Verkar bara så passande att just de nålar jag klarar, är de som behövs inför FET... Jag vill gärna veta var ni andra brukar få nålarna...ska dit imorgon igen, om det är så att jag måste sätta nålar utöver de som jag får nu, på ställen som är obehagliga, får jag göra en riktig kraftansträngning för att försöka klara det...är ju bara 3-4 ggr kvar av behandlingen o tills FET om 1,5vecka, o om detta kan sluta med att embryot fäster så måste jag försöka iaf. Är det så att ni får nålar på
helt andra ställen, så är det ju också läge att byta akupunktör lite snabbt, då jag isf får anta att "min" inte är seriös. Vill veta om jag kan lita på det han säger. Har även fått örter som ska öka allmänna välbefinnandet o rensa ut kroppen från gifter.
Vore jättetacksam för svar!