• nylsa

Gravidtecken efter insemination?

Hej,

Gjorde min första insemination på Vitanova i Köpenhamn i onsdags. Är grymt skengravid och letar efter tecken överallt på att det ska ha fungerat trots att chansen är ganska liten att det tar på första försöket.

Hur har det varit för er, kände ni något innan det var dags att testa? Vad kände ni? När? Vilken dag testade ni på?

• Svar på tråden Gravidtecken efter insemination?
  • Miss Gul

Hej,
    jag gjorde min första insemination för en vecka sedan, i söndags, och jag är också jätte skengravid. Vet att chanserna är små, men likförbannat sitter man här och känner efter överallt.

Jag ska försöka hålla mig från att testa före BIM,men jag känner ju mig själv...

• Pollyanna

Jag var fullt och fast övertygad om att mensen skulle dyka upp i tisdags onsdags, men nej. Har fortfarnade inte fått någon mens, eller positivt utslag på stickan. Känns lite olustigt/vagt molande kring äggstockarna emellanåt. Tycker inte att jag skulle var skengravid iom att jag trodde att mensen skulle komma som vanligt. Nå, det är väl bara att vänta och se antar jag. Jag testade negativt dag 17, och i dag, dag 20, hm tror jag att det blir från dagen då ägglossninstickan gav utslag (insem. dagen efter).

• Maxie

Efter min första insemination, då jag blev gravid, kände jag det i brösten efter en dryg vecka. De kändes tunga, särskilt på morgonen, och ömmade. Det kändes annorlunda än den ömhet i brösten som progesteronvagitorier kan ge, av vaggisarna får jag oftast ont på bröstens utsidor, av graviditeten på bröstens undersida och vid bröstvårtorna. Sen molde det i livmodertrakten, som en slags brännande mensvärk, några dagar innan jag testade. Och jag fick gå upp och kissa på nätterna några dygn innan test. Testet tog jag en fredag eftermiddag knappt två veckor efter inseminationen som skedde en lördag.
    Tyvärr fick jag ma så det blev ingen bebis då men jag hoppas att det ska gå bättre den här gången (har plussat efter ivf).
    Lycka till tjejer!

• Pärla

Det är väldigt vanligt att man söker efter graviditets tecken efter man har gjort insemination. Det är för att man vet att spermier har snabbare väg till ägget och den kan befruktas när som helst..Då har man för sig att man BLIR gravid eftersom man får hjälp med insemination. Men tyvärr så är det inte. Jag har gjort min fjärde insemination, och väntar fortfarande på plusset. När jag hade gjort min första, då sökte jag också efter tecken hela tiden. Men det är för att det var den första. Då tror man att man har lyckats. Men sen har man lite mer erfarenhet efter man har gjort ett antal insemination, och man vänjer sig. Nu söker jag inte alls efter tecken, för jag vet att även kanske nu har jag inte lyckats den här gången heller. Man vänjer sig med tiden. Men självklart känns det mer spännande sen när man närmar sig till BIM. Jag kan erkänna att jag DÅ söker efter tecken..
    Men man vänjer sig som sagt. Och jag hoppas att vi får den här plusset nu.
    Kram.

• hama

Jag har gjort 3 inseminationer, plussade på 3:e. Jag kände inget, varken de gånger det misslyckades eller den gången det lyckades så gissa om jag blev förvånad den 3:e gången, trodde inte att stickorna kunde visa +...

Lycka till!

• Pärla

Grattis Hama!! Jag har gjort min fjärde nu, så väntar nu till BIM ivrigt!

Svar på tråden Gravidtecken efter insemination?