• Fiaflopp

Ni som gjort beh med "egen" donator?

När är det dom på HS börjar kika efter en passande donator åt mottagarparet?

Försöker lista ut när på ett ungefär det kan bli våran tur att försöka igen...

• Svar på tråden Ni som gjort beh med "egen" donator?
  • Fiaflopp

Puffar...
    Alltså när sätter dom igång och letar efter donator åt mottagaren,är det när den donatorn man bidragit med sätter i gång med sin behandling?

• Fiaflopp

Verkligen ingen som vet?

• nesistas

*puffar*

... har ingen aning tyvärr, vännen. Rimligen borde de ju sätta igång att leta efter donator till er så fort er donator startar sin behandling. Håller tummarna att ni inte ska behöva vänta länge nu!

Vi startar vår ÄD-behandling om en vecka. Känns helt overkligt. Är det vår tur att lyckas nu?... Vågar inte ta ut något i förskott men det är så nervöst!

kram Bobi

• Fiaflopp

Hej vännen,jag hoppas och tror för dig,det vet du...hoppas och tror för oss båda!!

• Bridget Jones

Hej Fiaflopp!

Vi har genomgått ÄD på HS och faktiskt lyckats bli gravid på första försöket (är i v 8 nu) och vi bidrog med en donator. För oss har det dock tagit tid innan det blev dags för första riktiga försöket. Jag genomgick testcykel förra sommaren (juli/augusti) och fick då besked att det skulle bli aktuellt för oss i början av september när donatorn vi bidragit med var färdig med sin utredning (i slutet av augusti). Vi var mottagarpar nr 2 i början av september, men tyvärr så blev det inget av den gången för oss. Nästa gång det blev aktuellt för oss (i november) var vi på bröllopsresa (!typiskt!), så vi fick vänta till början av mars i år för första riktiga försöket, men då gick det också vägen!

Vet inte om du fick något riktig svar på din fråga, men det var så det blev för oss. Jag håller i alla fall tummarna för att det blir er tur snart! Och Bobi, jag håller tummarna för er också!

Kram på er!

• Fiaflopp

Tack för svaret och grattis!

Vi har gjort testcykeln och vår donatpr lämnar ägg vilken vecka som helst,de sa att de hoppasdes att vi skulle hina ett försök innan sommaren så det var därför jag undrade om det var i samband med att den man bidrar med lämnar ägg börjar söka efter en passande åt oss.

Grattis igen

• nesistas

Hej Bridget Jones!
    Tack för hållna tummar för mig o Fiaflopp! Stort grattis till det lyckade försöket, håller tummarna för dig med Du ger oss välbehövligt hopp, just nu känns det nagelbitarnervöst att vara så nära behandlingen.

Stor kram tbx
    Bobi

• nesistas

Hihihi.... Fiaflopp vi loggade visst in och svarade Bridget nästan samtidigt

Stor kram till dig med, vännen min! Vill så gärna att ni också ska få göra ert försök innan sommaren. Hoppas hoppas!

• Fiaflopp

bobi: ja vi svarade nästan samtidigt ser jag...

De sa på HS förut att dom trodde at det kunde bli ett försök nnan sommaren men nu vet vi ju inte om vi blir mottagarpar 1 eler 2...vet ni det bobi??

• nesistas

Vi har ju anhörigdonator, min fantastiska underbara storasyster kommer donera till oss. Hon har av personliga skäl valt att "bara" donera till oss och kommer alltså inte hjälpa ytterligare ett par så det finns alltså inget mottagarpar nr 2.

Jag startar med progynontabletterna till helgen, går allt som det ska blir det ÄP v 18....

kram
    Bobi

• Glad 73a

Hej, Grattis Bridget och lycka till allihopa, kul att höra om er som är nära eller mitt uppe i behandlingen. Det känns hoppfullt och positivt. KRAM

• miss maple

Själva fick vi tack vare vår egna donator (gjorde korsdonation) chansen att göra vårt 1:a ET efter lite mer än ett år.

Grattis Bridget!

• Fiaflopp

maple: jag vet att det är ca 1 pr och det är precis den tiden vi väntat nu men vad jag menar är NÄR de egentligen börjar leta efter en passande åt just OSS,våran donator som hjälper oss fram i kön startar sin beh nu men hennes ägg ska ju inte vi ha...

• Fiaflopp
    nesistas skrev 2007-04-12 21:35:13 följande:
    Vi har ju anhörigdonator, min fantastiska underbara storasyster kommer donera till oss. Hon har av personliga skäl valt att "bara" donera till oss och kommer alltså inte hjälpa ytterligare ett par så det finns alltså inget mottagarpar nr 2.Jag startar med progynontabletterna till helgen, går allt som det ska blir det ÄP v 18.... kramBobi
    JA men visst ja,hade glömt,förlååååt
  • Fiaflopp
    Glad 73a skrev 2007-04-12 21:48:31 följande:
    Hej, Grattis Bridget och lycka till allihopa, kul att höra om er som är nära eller mitt uppe i behandlingen. Det känns hoppfullt och positivt. KRAM
    En dag blir det vår tur att få bebis,på ett eller annat vis SKA det gå,jag är envis om u undrar Flört
    Lycka till!!
  • miss maple

fiaflopp: Ahaa sorry
    Jag vet inte heller.
    Skulle ju faktiskt kunna fråga dom när dom rent generellt börjar leta efter en passande donator när man har "egen" donator när jag ska dit om ett par veckor.

• Fiaflopp

hihi,ingen fara....

Jag ska ringa dom då jag vet att våran dnator startat med sn behandling tänkte jag...

• miss maple

fiaflopp ok.
    Berätta gärna vad dom svarade.

Svar på tråden Ni som gjort beh med "egen" donator?