• Emmii

Illamående, ingen aptit... äta vad?

Hej hej alla.

Det är världens hoolabaloo varje dag innan man kan hitta på något att äta som inte får en att vilja kräkas. Såser av alla dess slag går fetbort, kan inte äta fet mat såsom pizza, pommes osv. Är vegetarian (äter doch fisk och skaldjur) fast det ska man ju ändå inte äta så mkt av under graviditeten.
    Är det någon som har något middagstips? Frukt går ju liksom inte att leva på...
    =/

• Svar på tråden Illamående, ingen aptit... äta vad?
  • elvatolv

Jag är i v 13 och har levt på filmjölk, havrefras, morötter, O'boy och mackor sen v 6. Gissa om jag är trött på det! Tyvärr har jag inget tips till dig förutom att du inte ska tvinga dig att äta något som du annars älskar, då kommer du inte vilja äta det på länge sen. Lycka till med bebben!

• Emmii

hihi, försökte det med vegetarisk färssås som jag brukar gilla men uscha buscha... det kommer jag nog inte kunna äta mera... yoggi och havrefras är jag väldigt inkörd på med... haha...det är inte lätt alltså. Varm mat överhuvudtaget är bara blä... =/
    Tack så mkt i alla fall =)

• Emmii

morötter lät rätt gott förresten...

• elvatolv

Japp, här knapras det på med morötter varje dag. Maken köper tvåkilospåsar till mig. Men, jag börjar faktiskt bli trött på det med och vill kunna äta. Äta äta äta, som normalt. Hoppas det vänder snart. Med min son vände det i v 18 så jag ser en liten ljusning.

• Emmii

okej... bara 9 veckor kvar för mig då =P hihi. (är i V.9) mitt illamående slog till i slutet av V.7 bara sådär pang boom! aptiten är verkligen obefintlig! men du har ju inte så långt kvar till ljuset då om du går i samma fotspår som din förra graviditet dvs. =)

• Ilonasmamma

slänga ihop en kall pastasallad?`men nån vinegrätt dressing till.
    Själv blev det mycket äppeljuice och färskprssad apelsin juice när jag mådde som mest illa, men varm mat gick ner så länge det inte va ljust ute...

annars gör det inget att inte leva på varm mat i några veckor...kräm med en mumsig macka till fungerar bra oxå.

Så länge man får i sig och får behålla vätska och inte går ner allt för mycket i vikt så är det ingen fara, iaf i några veckor. Det brukar gå över efter tredje månaden.

• ajnas

Det är inte så viktigt VAD du äter. Om frukt är det enda du kan äta, kör på det! Det kommer gå över, och det går ingen nöd på bäbisen.

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • Alle

TS - skaldjur och fisk får du äta hur mycket du vill av under graviditeten - det är VISSA sorter du ska undvika/inte äta så ofta.

För min del så är nyponsoppa just nu en räddare i nöden.
    Filmjölk med havrefras går bra, och gröna äpplen, vindruvor och melon.
    Äter varm mat men det är inte gott...mår illa efteråt.

Sen så är jag "antingen eller" - antingen vill jag ha fet mat typ pommes, kycklingvingar mm, eller så ska det vara "ren" mat, kall- nyponsoppa, sallad, oliver, gärna "rå" mat.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • ElinI

Har ätit rå blomkål och morotstavar med yogurt dipsås(grekisk yogurt + grillkrydda) i ett par veckor nu...

• Alle

ElinI - åh, blomkål och morotsstavar är såååå gott just nu

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Mamsingen

JAg levde på glass och fruktcocktail under de första 16 veckorna. Det är bara att äta det som går ner, bättre det än inget.

Thats all you got lady, two wrong feet and f*cking ugly shoes.
Svar på tråden Illamående, ingen aptit... äta vad?