• Fru Snorkfröken

Badcape till bebis

Letar febrilt bland mina handarbetstidningar efter mönster till badcape i frotté. Det är i princip som en handduk med kapuschong på , tror inte ens det är ärmar på, det skall vara till litet knyte! Nån som vet var jag kan finna mönster alt. diagram/beskrivning på sådan?

• Svar på tråden Badcape till bebis
  • Vågen

Det finns en på IKEA annars för 59 spänn!

• KnutRut

Vågen:

Den står på min inköpslista men är det verkligen så bra???

• Fru Snorkfröken

Äsch, det är bara jag som sitter här med en del tråkiga "bra-att-ha-tygrester" som väl inte är så himla bra att ha egentligen. Eftersom lite av det var lila frotté och jag är sugen på att boa (d.v.s. sy något till bebisen) så tänkte jag att en badcape kan väl vara en idé! Inte något man måste ha ju, men verkar rätt mysigt, och om jag nu ändå har en bit över...

• pl77

Jag tycker att dom är superbra! Har flera stycken! Hittade billigt på h&m förut , sen har vi fått två stycken när första killen föddes.

• Fru Snorkfröken

Tack Jossan! Det ante mig att det inte bara var att vika ned ett hörn...

• Jossan

du har inte funderat att göra tygblöjjor av överblivna frotte bitar snorkfröken?

kram j

• Fru Snorkfröken

Nä, det var bara en lite stuvbit som blev över efter min morgonrock...

Har funderat på det där m tygblöjor, men det verkar inte vara så skoj att hålla på med, tvätta & ha sig - har inte hört någon som haft någonting positivt att säga om det (förutom att man sparar pengar då - men annars, ganska äckligt).

• Jossan

snorkfröken..tydligen lättare för barn att bli torra....
    och billigare i längden

kram

• Mirva BF 040406

Det finns en jättegulligt vit/beige med öron på H&M för 79,50:- =))

• Fommpen

Det finns tips på en sån badcape med öron, på äntligen hemmas sida.
    Annars, är det väl bara att klippa till en kvadrat, och sätta fast en rektangel i ena höret, som passar lagomt för ett litet huvud.
    Man kan ju sy olika stora beroende på hur stort barnet är. Allt ifrån 50*50 till 100*100cm.

• april

Ska åka och köpa tyger imorn och det här med badcape var ju en bra ide så nu får jag allt köpa frottetyg också, vad kan man mer sy förutom lakan, påslakan, örngott och säng himmel vore glad för tips...

• Fommpen

Du kan köpa Fleese tyg och göra några filtar. Sy gardiner (om du har ett bebisrum). En mjuk matta/syna som bebben kan ligga på (tex under babygymet). Sy egna späjlskydd. Om du är händig, kan du köpa textilfäg och måla/trycka motiv på tex kuddar och sängkläder och handdukar. Sy Gosegjur, tex Kalikå (finns böcker med mönster på bibblan).
    En Amningskudde (om man vill ha det)

Kommer inte på så mycket mer just nu som man kan sy..

Svar på tråden Badcape till bebis