hur vet jag att det räcker att amma från ena bröstet? Gör jag fel som ammar så här?
Har fått tipset att låta min 3 veckors son amma från ett bröst varje gång, för att jag hade så mycket mjölk. Tyckte det blev mindre mjölk och tog då båda brösten, men han äter typ 5 min först, och när han vilat lite kan han äta 15 min på nästa, vilket innebär att det ena bröstet inte blir tömt, och därmed sprängfyllt och knöligt. Är rädd för att åka på mjölkstockning och jag tycker att det aldrig blir riktigt tömt på något av brösten, så då började jag med att åter amma på ena bröstet i taget och bröstet blir ju tömt på ett helt annat sätt. Men nu blir jag orolig för att jag får för lite mjölk, för mjölkproduktionen blir ju lägre när inte båda brösten stimuleras varje amningstillfälle, hur vet jag att det räcker med det ena? Om jag försöker att mjölka ur för hand när han ätit färdigt kommer det bara droppvis, inte alls såna strålar som det är i början om man handmjölkar. Betyder det att det är för lite för att han ska få i sig, eller kommer det mer när han suger?