När slutade ert barn med blöja?
När slutade erat barn att använda blöja?
Vår son är 2 år och 3 månader o visar inget som hels intresse för att gå på toaletten/pottan...
Jag känner som så att det inte är nåt att stressa fram... eller?
När slutade erat barn att använda blöja?
Vår son är 2 år och 3 månader o visar inget som hels intresse för att gå på toaletten/pottan...
Jag känner som så att det inte är nåt att stressa fram... eller?
Dottern blev torr på dagen två dagar efter sin 3årsdag. Nu är hon 3 år och 9 månader och är torr på natten sen ca 2 veckor tillbaka.
Sonen fyller 3 den 24 april och han visar noll intresse av att vara utan blöja.
Har en tjej på 2 år och 5 mån, hon visar inget större intresse heller och vi tänker inte stressa det nu. Hon har gärna trosa på sig på dagarna men det blir olyckor och hon har inte förstått att säga till innan utan säger att hon kissar precis när kisset kommer...tänkte att under sommaren blir det lättare och tror nog att hon kommer blir blöjfri då...
Min dotter var lite över 2år, och sonen blir 2år i sommar så då ska vi passa på..
Tycker det är lättare på sommaren.
Min äldsta dotter blev dagtorr då hon var 2 år och 8 mån.
Nattorr blev hon då hon var 3 år och 4 mån. Hon visade intresse för att sluta med blöja då hon var runt 2 år, men då kom lillasyster till världen och storasyster fick annat att tänka på
Sonen blev kissblöjefri då han var 1 år och 8 månader. Bajsblöjefri blev han då han var 2 år och 5 månadernånting.
Han visade själv när han var mogen att sluta. Jag var den som nästan tvingade på honom blöja när vi skulle ut
På bvc här säger dom att nattblöja ska man helst sluta med när dom är 5 år. Borde vara liknande med dagblöja med tror jag. Bajsblöja kan vissa barn vilja ha på sig upp till dom är 5 år.
Tror på mognad.
Äldsta tjejen vid fyllda 3 år innan vägrade hon.. Men då såg hon att andra stora barn inte hade blöja. Blev torr direkt.
mellantjejen blev helt torr vid 2 år & 4 mån. Såg väll hur syrran gjorde då hon nån månad innna började gå dit på pottan varje månad medans syrran satt på toan.
De blev torra dag & natt samtidigt båda 2.
min dotter va torr vid 1 år och 10mån.. hon började helt själv gå på "pottan" när vi var utomlands, vi hade köpt en hink till henne som hon skulle ha vid poolen,, detta blev hennes "kisspotta" haha, kom hon på själv, så vi fick köpa en till att ha att leka med vid poolen,,, =0)
har ett par bekanta som har en son som är 3 1/2 år som fortf har blöjor!! detta tycker ja e "slappt" av föräldrarna att inte hjälpa honom att sluta med det!
Har läst på ngt ställe att det "är oursäktligt" att barn över 3år som e friska fortf använder blöja..
MEN då e ja ju van min dotter,, pojkar brukar kanske va senare?? Få se hur det går för min lilla pöjk nu fall han åxå är "sen"....
Vissa verkar vara så himla stessade att barnet ska bli blöjfritt så snabbt som möjligt... Men jag ser inget fel på att använda blöja... visst alla har ju en gräns men varför stressa fram något? jag tror oxå på mognad...
Oftast de som frågar om och varför barnet inte är blöjfritt ännu, de har själv inga barn...
Min pojke slutade med blöja på dagen för några månader sedan, han är 2½. Han är nu oftast torr på nätterna, vaknar själv när han behöver kissa.