• Kiitos

Min hund har fått något vid ögat Hjälp !

Hej
    Min schäfer hane har jag upptäckt något vid hans höger öga och det är snart en vecka han har haft det.
    Det ser ut som en vagel eller som en finne och det är inte öppet sår eller varat ifrån sig ingenting sådant.
    Han verkar inte ha ont heller.
    Jag börjar nu undrar var detta kan vara?
    Jag tvättar det med desivon och sköter det.

Får ta o ringa vet i morrn och se vad de säger.
    Är så ledsen för mina hundar betyder så mycket för mig.

• Svar på tråden Min hund har fått något vid ögat Hjälp !
  • NenniePennie

det kanske är en vagel?

• RonTin

Jag tror det kan vara en fettknöl, det får hundar ofta när de börjar bli lite äldre..
    Det är helt ofarligt , mina hundar har haft det båda två på halsen och i nacken b la.
    Men är du orolig är det ju alltid skönast att prata eller uppsöka veterinär,men som sagt är det säkert inget farligt!

• Kiitos

Du kan gå in och kolla på mina bilder han finns med där....
    ska ringa o kolla upp det i morrn...
    kram

• Tre älskade barn

Det ser ut som en inflammerad tårkanal..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Kiitos

inflammerad tårkanal vad betyder det?
    är så ledsen vill inget ska hända med min äslakde hund...

• Kiitos

vad gör vet med en inflamerad tårkanal?
    less...

• RonTin

Har kollat på bilden och tycker att det ser ut som en fettknöl!
    Annars kan det kanske vara ett fästingbett, men då borde du ju sett den..

• Kiitos

Fästingbett är det inte...
    finns ingen fästing... har kollat noga som bara den....
    är så less

• södertälje

Min hund har precis samma sak vid ögar och har haft det länge finns en bild på det där han ligger ner.Enligt vet är det ingen fara så länge den inte växer och börjar störa ögat,Nero har en fettknöl och är annars pigg och glad,han är 9 år nu och precis som en del har svarat får dom lätt fettknölar.

• Kiitos

ok.. men ska ta han till vet i morrn om de har tid så de kan kolla upp det... är så orolig för han är mitt allt...

• TantLila

min vovve hade en precis likadan förut så jag ruschade iväg till vetten det var en så kallad vagel men dem passade på att kollla att hornhinnan var hel igenom att färga det grön ser lite läbbigt ut men det var bara för att utesluta skada men. Men det var ingen skada utan en vagel, den försvann på ca två veckor... vill också tilläga att min vovve brydde sig inte om den för fem öre utan det var mest matte som ojade sig :P

• antitanten

Kan röra sig om en sk tonårsfinne. Även hundar får detta och kan ibland sätta sig på ställen som blir lite jobbiga. Oftast torkar de av sig själva, men ibland måste man uppsöka veterinär om det är jobbigt och sitter tokigt till.

• Kiitos

tack för svaren..
    ska ringa vet 14 tack o lov att de har öppet till 20 ikväll...
    jag hör av mig så fort jag vart där...
    de öppnar inte förrens vid 14 idag.

• Kiitos

fick tid hos vet på torsdag 13,45....

• TantLila

Vad sa vetrinären ? *nyfiken*

Svar på tråden Min hund har fått något vid ögat Hjälp !