trichomonas vaginalis ?
vad är detta har läst att man kan få detta när man är gravid men har aldrig hört talas om det och vet inte vad det är.
någon som vet som kan förklara.
vad är detta har läst att man kan få detta när man är gravid men har aldrig hört talas om det och vet inte vad det är.
någon som vet som kan förklara.
trichomonas vaginalis är slidkatarr som är en sexuellt överförd sjukdom. Du får den genom att ha samlag utan kondom med en partner som är infekterad av detta encelliga djur. Flytningen är tunn, gulgrön och illaluktande. Denna infektion kan också orsaka klåda och smärta. Trichomonaskatarr behandlas med antibiotika som tas i engångsdos. Det är viktigt att din partner också blir undersökt och behandlad. Oftast har partnern inga symtom.
http://www.urologkanalen.com/konssjukdomar/trikomonasinfektion.shtml
Hittade något intressant vad gäller graviditet på den länken jag skrev:
Komplikationer
Obehandlad trikomonasinfektion har förknippats med en ökad risk för HIV-infektion. Smittade gravida kvinnor löper risk för tidig födsel, låg födelsevikt och infektion på eller bristningar i livmodern. Inflammation i prostatan (prostatit) och inflammation i urinblåsan (cystit) förknippas med trikomonasinfektion hos män.
jag hade en flytning idag som var senapsgul och lite klibbig och tjock men den luktade inget och jag har inga andra symptom och jag har haft samma partner i flera år och är gravid med vårat andra barn. så detta verkar inte stämma på mig.men vad kan det då vara?