• Saknar

Tandsprickning.!! :-(

Hjälp....
    Min dotter gråter argt, nästan hysteriskt...
    Såg att det kommit en tand i överkäken, den tredje tanden där uppe... men till frågan... har era barn fått feber vid tandsprickning?
    Sjukvården säger att det ska man inte få...
    Gråter era barn hysteriskt vid tandsprickning?

• Svar på tråden Tandsprickning.!! :-(
  • danitra

Nej, min son skriker inte hysteriskt men feber kan han få.

Gråter hon konstant eller?

• sheeba

Det gör mer eller mindre ont att få tänder ge henne alvedon, du kan också smörja på flytande alvedon på tandköttet.
    Man får inte feber bara för tandsprickningen men man kan bli mer känslig för infektioner just då.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Saknar

ok... då kanske det är öronen då kanske... hm...
    Testar att smörja alvedon på... Hon kanske bara var trött..
    Avslutade amningen för 1 v sen oxå.. kan va det med som spökar..

• Saknar

Hon har fått alvedon och sover nu.

• Saknar

Danitra-
    Hon grät irriterat när vi var hos en kompis förut, för han ville ha hennes leksaker.
    Hon har varit kinkig sen igårkväll... Jag har pratat med sukvårdsupplysningen, men de säger bara avvakta.

• Momsie

Tänder passar ofta på att bryta igenom när immunförsvaret är försvagat, så hon kanske har en infektion i kroppen, ge Aledon så hon slipper ha ont.

• Saknar

Hon har precis haft magsjuka och förkylningar efter varandra... Hon har fått alvedon.

• danitra

Hoppas det bli bättre snart!

• Pumisen

Min dotter är 13 månader o har haft jättehög feber utan någon förkylning,, dagen efter börjar hon dregla nåt så kopiöst och vilket humör sen!!!

Idag såg jag att två tänder är på väg...så jag antar att det är därför hon är så otroligt gnällig o sur...gör nog ont som fasen..

Annars så är hon helt underbar, men just när tänder är på väg att bryta igenom, så blir hon som förbytt!!!

• Lillcajsa

Min dotter har ofta fått tänder i samband med feber/förkylning. Har aldrig tänkt på det Momsie sa (att tänderna kommer när immunförsvaret är försvagad) men det kan nog stämma. Nu med facit i hand.

• Saknar

Ja det är nog så... jag avvaktar o ser så det inte är öronen iallafall...
    Läste i en annan tråd att en del andras barn blivit gråtiga, så hoppas bara hon slipper öroninföammation igen bara..

• Saknar

Alltså att barn blitt gråtiga av tandsprickning. Öroninflammation blir vem som helst gnällig av... om inte skrikig

Svar på tråden Tandsprickning.!! :-(