Huvudet upp och fötterna ner. Födas så?
Snirkeln i magen ligger i säte... typ. Det har under flera månader tyckt att jag kännt fötter sparka nedåt vilket också ultraljud bekräftade i v 31. Alltså sätesläge ned en fot under rumpan. Barnmorskan som gjorde ultraljuden sa att h*n nog kommer att vända på sig. Min ordinarie BM sa samma sak vid senaste besöket i v. 33. Hon tyckte dessutom att hon kände rumpan under mina revben men hon var inte säker. Senare under dagen vaknade Snirkel och började sprattla med fötterna och de pekade definitivt nedåt.
Nu är jag i v 35. Har aldrig känt några "smådelar" allt uppåt utan bara en hård kula som jag antar är huvudet. Det enda sprattel jag kännt är nedåt och jag antar att det är fötterna. Har h*n legat så här i flera månader tvivlar jag på att h*n kommer att vilja vända sig innan förlossningen.
Nästa besök hos BM är i fredagen den 20:de då jag är i v 36. Vad händer då? Om hon fortfarande tycker att det är rumpan som är uppåt trots att jag är rätt säker på att det är huvudet hon känner blir det inget vändningsförsök då?
Det är väl också tveksamt om de kommer att göra ett vändningsförsök alls den dagen för jag ska dit på eftermiddagen... en fredag och de ska hinna få tag på en läkare som har tid. Så då blir det väl ändå inte aktuellt förrän veckan därpå, i v 37. Är det försent för vändingsförsök då?
Vad händer om BM inte vill tro på att huvudet är uppåt och inte heller vill kolla att Snirkel ligger rätt och det sedan visar sig att fötterna verkligen är neråt? Man kan ju föda i säte men kan man föda om det är fötterna som kommer ut först?