• Ningla

Skjuta hagelgevär som gravid?

Har en fundering.
    Har inte tänkt skjuta hagelbössa förren efter vårt pyre kommit ut men undrar och funderar ändå.
    När jag gjorde militärtjänstgöring i halmstad var där en gravid officér hon vart med på skjutövningar och skjöt själv ganska länge.
    Nu har jag hört att man absolut inte ska göra detta, för fostervattnet tex leder ljud och så vidare. Någon som vet något mer om detta ? =)

-

♥ v.37 - Vår ♥
  • Svar på tråden Skjuta hagelgevär som gravid?
  • Månsi

du får väl sätta hörselkopor på magen

ne har tyvärr ingen anning ..
    finns det inte nån info på google

• Ningla

Haha ja kanske vore idé ; )
    men väntar nu tills jag har kläckt ; )
    inte så lång tid kvar ju.
    Var mest nyfiken, hittade heller ingen info direkt om det .

♥ v.37 - Vår ♥
  • Ningla

Destroijer , lustigt att det var just militärer som sa till mi att det var oki, fanns inget som var farligt med det sa dom och det handlade ju också om militära vapen

♥ v.37 - Vår ♥
  • Destroijer

Tyvärr finns det ju inte så mycket forskning på det området, men jag litade mer på min läkare.

men det är ju upp till var och en

• Ningla

Tack Månsi : )

♥ v.37 - Vår ♥
  • Ningla

Destroijer
    Ja jag skulle också litat mer på läkaren faktiskt.
    BLev så sugen på att skjuta lerduvor igår bara när min sambo skulle iväg, men som sagt ... det blir tid för det senare :)

♥ v.37 - Vår ♥
  • Destroijer

N- jepp då får maken din stanna hemma så du och bössan kan få lite egentid
    lycka till med allt

• Ningla

Japp, det får han ta och göra : )
    tack tack : )
    ha det så bra.

♥ v.37 - Vår ♥
  • nglt

Se till att han tar hand om rengöringen av bössan efteråt också. Kanske inte är så illa egentligen, men alla hagelrester och annat skit från rengöringsmedlet känns som att man gärna kan slippa som ammande. Dessutom är det rätt tråkigt .

Svar på tråden Skjuta hagelgevär som gravid?