• lyckliga jag

namnförslag vad kallar ni den??

Våran dotter som snart är 2 år, har blivit väldigt intresserad av vad mamma, och pappa har mellan bena:) och mammas bröst och så. idag när vi duscha var lillebror på 8 mån med oss i duschen.
    och då upptäckte hon att han oxå hade en snopp precis som pappa. och ville gärna dra i den lite :)
    Snopp är ju både bra och enkelt men vad kallar vi våran då.?? kissemurra, det låter ju som man har en hel kisse mellan benen.
    några förslag

Hur förklarar man för en 2 åring att vi är olika??

• Svar på tråden namnförslag vad kallar ni den??
  • RulleBulle

Är oxå nyfiken på vad man säger. När vi familjeduschar, pekar vår 21-månaders på pappas å säger nopp, pekar på sin egen å säger nopp, o pekar sen på mig å säger nopp.... Jag säger olika varje gång å vill gärna ha förslag på namn, så jag puffar.

• Månsi

muppla kallar vi den
    å ibland säger hon sjärt ända fram tror dom säger de på dagis

• Tricky

Tycker också det är svårt. Jag är förskollärare och hör mig för vad barnet kallar det själv, eller blir det kissen. Har inte vant mig vid snippa och hemma sa vi kissen, så även om det inte är ett jättebra namn så tror jag att det får bli det när vår dotter börjar undra också.

Er dotter ser att ni är olika, du behöver inte förklara, hon lär sig ändå.

• Ireth of Dorthonion

Vå säger också snippa. Det har jag lärt mig här på FL så då lärde jag min dotter det.

• sicksack

Vi säger också snippa. Äntligen en benämning som jag känner mig bekväm med runt barn, både mina egna och på jobbet (förskola).

• solida

Har under de senaste tio åren på jobbet (förskola) haft denna diskussion ett antal gånger, både i personalen och på föräldramöten. Vi har nu valt att officiellt använda ordet snippa, konsekvent till alla barn på förskolan. Det tänker jag även göra hemma. Det var några av mina kollegor som ville att vi skulle säga penis och vagina, för att det är de medicinska och korrekta termerna.

• MotherOfTwo

Snippa använder vi. Jag hade svårt för det i början så jag fick tvinga mig själv att säga det ett antal gånger, men nu känns det som det naturligaste i världen.
    Skulle däremot ha svårt att kalla min egen för snippa men det kanske kommer det också vad vet jag .

• Dida

Vi säger också snippa. Snopp och snippa, det låter bra tycker jag!

• Issey Miyake

Snippa här också, och snopp.

• Rubia

Vi säger snippa och snopp!

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • hemlighetsfull 84

Vi sa kisselisa när vi var små... och i kortare benämning blev det lisa... Men det blev förvirrande när man började på dagis och kompisarna hette lisa. Man kanske inte kopplade det precis då men när man började skolan så fungerade det absolut inte längre...

Svar på tråden namnförslag vad kallar ni den??