Jordnötssås?
Hej Hopp! Är det någon som vet hur länge det är ok att äta hemmagjord jordnötssås (innan den blir gammal alltså)?
Jag har gjort den på malda jordnötter och kokosmjölk så nu undrar jag alltså hur länge den kan "stå sig" i kylen.
Hej Hopp! Är det någon som vet hur länge det är ok att äta hemmagjord jordnötssås (innan den blir gammal alltså)?
Jag har gjort den på malda jordnötter och kokosmjölk så nu undrar jag alltså hur länge den kan "stå sig" i kylen.
Om jag dör av att ha ätit gammal jordnötssås så önskar jag mej gröna tulpaner på min begravning
Jag chansar och ser vad som händer, den är 6 dagar gammal men luktar gott så det borde väl inte va nån fara. Det är ju så jävla gott till kycklingspett så jag kan inte låta bli...
Du har inte lust att ge mig receptet på Jordnötssås?
Jag överlevde!
Det var mumsigt fast inte vet jag om mitt recept är "riktigt" men så här gör jag iaf: Fräser en gul (liten eller en halv) lök i margarin har i jördnötter som jag hackat med stavmixer (blir billigare än att köpa jordnötssmör) sen har jag i en (eller en o en halv) burk kokosmjölk och låter det koka upp. Smaksätter det hela med lite sambaloelek (stavningen är jag inte säker på),salt, peppar och tomatpure under tiden det kokar. Jag prövar mej fram och smaken är väl inte 100 den samma varje gång.
Sist var min sambablablabla slut så jag tog chillisås istället.
Men du hittar säkert ett "riktigt" recept på nätet.
Smaklig måltid!
Tackar! Ska testa såsen till helgen