• mammakarin

alla ni som bor mitt i stockholm city med barn!

hej alla, som rubriken lyder, hur är det att bo mitt i "smeten" med barn??! vi kanske ska flytta in till stan och det  som jag får lite ångest över är att barnen inte får samma "frihet" som där vi bor nu, att de kan vara ute på gården själva med komisar,,,så skriv gärna alla fördelar och nackdelar.. Finns där bra förskolor? m.m

tackar på förhand!

mamma till Sanna & Neo
  • Svar på tråden alla ni som bor mitt i stockholm city med barn!
  • Chaia

Jag kan inte direkt komma på någon nackdel. De flesta har mysiga innergårdar där barnen kan springa fritt. Jättefina parker och parklekar finns också.

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • Miss Lau

Bor inte mitt i stan men har jobbat på två förskolor i stan. En 3 minuters promenad från t-centralen och en vid Odenplan. Båda förskolorna var bra och hade bra utegårdar.

Svärföräldrarna bor på Söder och där leker mina barn fritt ute på gården med barnen som bor i huset. Fungerar bra. Jag hade absolut kunnat tänka mig att bo i stan med barnen, om huset hade en ok gård där barn kan leka.

• mammakarin

tackar för svar vad roligt!

• mammakarin

valmar: vad bra det låter med förskolorna, vet du om det är lätt att få plats?

• mammakarin

puffar upp,,,,,,inga andra som bor i city?

• Smulan sthlm

Bor i stan längre men jag & mina 2 bröder är uppväxta mitt i stan och jag har inget att klaga på!

• Smulan sthlm

Bor inte ska det ju stå i ovan inlägg...

• Lyllo

Bor i stan med tvååring och hittills tycker jag det är toppen med stora parker och fina gårdar. Jobbar i stan och har 15 minuter hem vilket förkortar dagistiden, det är positivt. Ibland oroar jag mig lite för avgaser.

• Floria

Bor i Hammarby Sjöstad, inte riktigt inne i stan men nästan -funkar jättebra, mycket parker och så hela nackareservatet inom räckhåll.

• olpansfamilj

vi flyttade från stan pga av sonens trygghet! Det är okej så länge dom är små, men inget kul när dom blir äldre och vill själv gå ut och leka,,,,fick panik då...stan är inget tryggt ställe för lite äldre barn, för att inte tänka på avgaserna och lyhörda hus...

Svar på tråden alla ni som bor mitt i stockholm city med barn!