• lempi

Håret på benen växer jätte långsamt

Hejsan!
    Har upptäckt en kul grej, eller rättare sagt jag har upptäckt det för flera månader sedan men nu på slutet är det extra tydligt. Mitt hår på benen växer väldigt långsamt. Jag som är van att raka benen typ jämt klarar mig nu med rakning endast en gång per vecka och då är hårstråna fortfarande väldigt korta plus att det blivit så glest. Mycket bekvämt eftersom benrakning är ganska svårt så här i sluttampen, bf 19/4. När jag var gravid med min son märkte jag aldrig något sådant. Någon annan som upplevt något liknade.

Kram på er.

• Svar på tråden Håret på benen växer jätte långsamt
  • Snirkel

Samma här! När jag väntade mitt första barn för snart 15 år sedan var det tvärt om - jag blev luden som en karl. Jag fick långa, mörka, pubishårliknande strån på baksidan av låren och de försvann inte efter dottern föddes. För ett tag sedan upptäckte jag att de är borta nu också och håret på underbenen rakar jag inte alls lika ofta nu. Det har blivit glesare mellan hårstråna också.

• raspberryrevolution

Samma här, innan jag blev gravid så om jag rakade på morgonen så var jag stubbig på kvällen, nu behövs det typ en gång i veckan :) men på övriga kroppen växer det ung. som vanligt, *skumt*
    vet du vad du väntar denna gången?

• lempi

Har ingen aning om vem som gömmer sig i magen men snart får man ju se, spännande!

• Inana

Samma här! Märkte det väldigt tidigt i graviditeten. Rakar mig inte oftare än var 14:e dag numera. Praktiskt! Väntar en liten kille

• Helenas

Jag märkte inget under graviditeten men efter förlossningen växer i alla fall håret under armarna knappt alls. Väldigt skönt.

• Sofieandersson

hade också mindre hårväxt på benen under grav, och det sägs att det blir så om man väntar en tjej.. och det fick jag också! hehe vem vet om det stämmer..

• clay

Jag har också mycket mindre hårväxt på benen. Har inte rakat mig på en månad och har utväxt som efter några dagar plus att det är mycket glesare.
    Hoppas att det håller i sig efter graviditeten, hade varit så smidigt att fortsätta ha det så här :)

Jag väntar en pojke.

Fuck the world! I can make my own people!
  • Triple Trouble

förra grav var det så för mig, håret växte knappt alls, och det var en tjej. Nu växer det som ogräs och nu är det två gangsterkillar där inne...

• Mystic

jag har knappt rakat mina ben under de senaste veckorna, växer jätte jätte långsamt.. :)

• fiffiluran

lyllisar, själv har min graviditet motsatt effekt.. mitt ben på håret växer otroligt snabbt och slutar aldrig växa liksom. förut om jag struntade raka benen så stannade det ändå vid en viss längd, nu känns det som det kan bli hur långt som helst!

• svalan77

Mitt hår på benen och under armarna har nästan helt slutat växa. På magen däremot är jag helt luden.

• cissy

Under mina båda graviditeter har jag inte behövt raka benen alls efter vecka 20. Håren har helt slutat växa. Första var flicka, den här är en pojke så här spelar könet ingen roll!

• Tess82

Svalan77, jag har samma som dig, håret på benen växer långsamt och mycket glesare men magen är alldeles luden. Vet inte vád det är för kön än men det får jag ju reda på om några veckor .

Bf 10e Maj
  • lempi

Hejsan!
    Tänkte bara tala om att jag fått en liten pojke 12/4. Nu får man se om hårväxten sätter fart.
    Kram på er alla.

• lejonkungen

Jag behövde bara raka benen var 14:e dag ungefär under graviditeten och jag fick en pojke. Innan var jag tvungen att raka typ varannan dag och nu efteråt är det precis som innan :( Det var såååå skönt att slippa.

• mummym

mmmm....och jag som undrade så för jag har inte noppat mina ögonbryn på ett år!!! brukar göra det nån gång i månaden annars roligt!

• gbgumman

Samma här. Så var det nät jag vänta sonen också. Nu vet jag inte vad jag väntar.

Jätte skönt att knappt behöva raka mig.

• Edwina

Min hårväxt på benen avtog helt under graviditeten. Den kom dock snabbt tillbaka efteråt Jag fick en pojke.

Svar på tråden Håret på benen växer jätte långsamt