• Vilmas Mamma

Tips på present till storasyster???

"Vårt" lillesyskon ska enl. Bf. födas om 2 veckor.
    Nu vill vi ge blivande storasyster en fin present när vi kommer hem med syskonet.
    Kan ni inte hjälpa mej o komma på nåt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 10:44:43:
    Storasyster fyller 2 år i Juni.

• Svar på tråden Tips på present till storasyster???
  • Triss i Damer

Kanske en docka eller ett gossedjur?

• Jennsan79

En bebisdocka är en bra present! Då kan hon vara med och "sköta" sin bebis samtidigt som mamma sköter lillasyster/lillebror!

• Triss i Damer

Om du ska bära barnet i ett bärsele så kanske du kunde köpa ett till dottern också. Tror att det finns på toys r us.

• Vilmas Mamma

Tyvärr har hon redan några dockor.
    Fler tips?

• Triss i Damer

En bok, kläder, gunghäst...

• Vilmas Mamma

Ja, böcker är ju bra.
    Man kanske ska plocka i hop lite puzzel mm. som hon kan pyssla med.
    Läsa bok kan man ju göra samtidigt som man ammar, så hon oxå får vara med..

• annissz

Jag köpte till min tvååring sådana här indianpärlor a la större modell som inte kräver så mycket piller. Till det en pärlplatta och vi har suttit åtskilliga timmar och pysslat med det (fungerar även för pappor medan mamman är amningsupptagen med syskonet). Givetvis att pyssla med under uppsikt och hon var så stolt efter strykningen och hennes lilla figur var klar att ge till mommo!

• Vilmas Mamma
    annissz skrev 2007-04-10 11:03:21 följande:
    Jag köpte till min tvååring sådana här indianpärlor a la större modell som inte kräver så mycket piller. Till det en pärlplatta och vi har suttit åtskilliga timmar och pysslat med det (fungerar även för pappor medan mamman är amningsupptagen med syskonet). Givetvis att pyssla med under uppsikt och hon var så stolt efter strykningen och hennes lilla figur var klar att ge till mommo!
    Det var ju ett bra tips, hon älskar att sitta o pygla..
Svar på tråden Tips på present till storasyster???