• Anonym (depp)

Det finns faktiskt ingen mening med livet...

Ja,vad är meningen med detta liv. Vi är här av en slump, jorden hamnade på lagom avstånd från solen, sen har allting utvecklats som det har. Vi är en slump, allting är en slump. Vi kommer att dö, då blir det svart. Det finns inget annat än detta. Varför skaffa barn, för människans överlevnad.... men VARFÖR...finns ingen anledning till något. För vi är en slump och det är skitslött... Jag finns till av en slump och det finns inte en enda mening med mig eller med ngn annan.

Kom på detta för ngn vecka sedan, sen dess har allt varit ett enda mörker, kan inte skratta, inte gråta... ingenting.

Har sökt hjälp, men vad hjälper det, finns ju iaf ingen mening med att vi är här.

• Svar på tråden Det finns faktiskt ingen mening med livet...
  • Anonym (blä)

Känner för tillfället likadant... suckar....

• Sencha

Nä, det är helt riktigt. Det finns ingen mening, ingen avsikt.

MEN

det hindrar inte att man kan njuta av livet när man finns här. Man kan lika gärna vända det till att det ger ännu mer skäl att njuta av livet och göra det man blir lycklig av.

• Lilla Prussiluskan

Tror heller inte på att det finns en mening med att jag finns till, men nu finns jag till och då kan jag ju lika bra ha roligt under den tiden som jag är här.

• Anonym (depp)

Skulle så gärna vilja njuta och ha kul, men hur ska det gå till. Det går ju inte, skulle vilja att det var mer än så här. Får aldrig träffa min son igen när jag dör. Fy fan vad tungt....

• Dorian Ertymexx

Håller med Sencha.

Vad spelar det för roll om det finns en mening eller inte? VI vet ju i alla fall inte vad den meningen i så fall skulle vara. Så vi får skapa vår egen mening, eller låta bli, efter behag.

Tomheten kan ses som skrämmande, ja. Men man kan också se det som ett tomt pappersark, som man kan fylla med vad man vill.

• Sencha

Ja, alltså, jag har OCKSÅ haft det tungt av den där insikten. Men jag har hittat tillbaka

• Lilla Prussiluskan

När man dör så dör man, man tänker inget man känner inget. Man är ingenting men än ett trevligt minne för de som fortfarande lever.

• Anonym (depp)

sencha: Har du det? Hittat tillbaka? Är så rädd för att jag aldrig kommer göra det. Förstår att jag aldrig kan bli den samma, men jag skulle vilja tänka på något annat, kunna vara glad igen, ledsen igen, känna känslor igen...

• Jossebell

jepp så är det.

Tänk så mycket enklare för dem som har en tro oavsett vilken så har de iaf en framtid utstakad inför nästa liv.

Svar på tråden Det finns faktiskt ingen mening med livet...