• mia maria

Solo-med-barn-priser hos Ving??

Frågan lyder som rubriken: Någon som vet om Ving har några specialpriser för dem som reser ensam med barn?
    Har inte hittat ngt på hemsidan iaf, men eftersom både Fritidsresor o Apollo har, så tycker man ju att Ving borde ha oxå...??

• Svar på tråden Solo-med-barn-priser hos Ving??
  • josida

Jag tror inte de har nåt sånt pris, har också letat på deras hemsida, men däremot har de väldigt bra barnrabatter på vissa hotell. För mig som reser ensam med två barn, betalar jag fullt pris för första barnet, men typ nästan ingenting för andra barnet...

• mia maria

Det låter ju bra...men reser man ensammen med ETT barn så är det alltså dåligt med rabatter??

Tror hur som helst att jag har hittat den billigaste resan hos Apollo, totalt 5490:- för mig o min son en vecka till Turkiet i augusti. Betalar endast ca 1600:- för honom, o det är ju helt OK!

• josida

Så är det nog, ja.

Jag har själv funderat på Turkiet i augusti, har hittat bra priser även på Fritidsresor.

Det fanns en tid när jag reste dit jag ville, nu reser jag dit jag hittar billiga resor och bra barnrabatter...

• mia maria

Jo Fritidsresor hade oxå bra priser, men för oss blev Apollo ca 500:- billigare.

Vart i Turkiet har ni ev tänkt att åka då?

Ja haha visst är det så, att det är priserna o barnrabatterna som styr vart resan går...!!!

• josida

Funderar på Blue Star Club Dem utanför Alanya, 4-stjärningt hotell, 1 v med halvpension för oss alla tre, kostar 9200 kr...! Känns rätt billigt med tanke på att den mesta maten ingår.

• mia maria

Jo jag kikade på Lägenheter Mayflower i Alanya, det skulle ha kostat oss 2 ca 5900:-....Det var oxå 4-stjärnigt.
    Men nu blev det ett 3-stjärnigt hotell i Marmaris istället, det är ett Family-hotell iaf så jag hoppas det blir bra!

• josida

Det blir säkert jättebra, smart drag att välja "Family" eller "Blue Star", hotellet betyder ju lite mer nu när man reser med barn, inget bra idé med ospecat t ex...
    Hoppas att ni får en toppensemester!

• mia maria

Ja man har ingen lust att sätta sig i nå't pyttelitet hotellrum på ett hotell utan pool långt ifrån stranden osv.
    Lägenhet är nästan ett måste, så att man kan laga lite mat/frukost själv, iaf för min del!

Hoppas ni får trevligt med, hör gärna av dig om du vill, när ni har bestämt vart o när ni ska åka!

Svar på tråden Solo-med-barn-priser hos Ving??