• Vanessa1

*Är det någon mer därute som är halv svensk/afrikansk

Är det någon mer därute som är halv svensk/afrikansk som min lilla sötnos??
    Jag är så nyfiken på hur era barn är......
    Hårfärg, ögonfärg, hudfärg, hur ska ni göra med språk mm mm

Det är så spännande och se hur hon utvecklas. Hon är bara 3 veckor ännu och var lika ljus som mig i hyn när hon föddes nu är hon betydligt mörkare.
    Föddes med svart hår men vi tycker nu att det blivit mer brunt.
    Föddes med blåa ögon och nu är de redan betydligt mörkare.....

Ha en bra dag!!!

• Svar på tråden *Är det någon mer därute som är halv svensk/afrikansk
  • Helena med sonen Victor

Hej! Jag har en son på snart 11 veckor som har afrikansk pappa, så söt!
    Han var också jätteljus när han föddes med kolsvart hår och riktigt mörkblå ögon som nu är bruna. Han har blivit mörkare i hyn. Hans hönder som var knallvita har nu blivit lite mörkare, det började vid fingrarna först. /Helena

• three times a lady

Min sons pappa kommer också från Afrika. Pappan är i Afrika nu sen ett halvår tillbaka, men kommer förhoppningsvis tillbaka om några månader.
    Min son var jätteljus i huden, men med mörkbruna ögon och kolsvart hår när han föddes. Nu är han två år, och har numera mörkare hud och mörkbrunt hår.

• Johanna71

Min man är från Marocko som ju också är Afrika.... Vår dotter har blå ögon och brunt hår. Bilder finns i mitt krypin!
    Hon pratar/förstår både arabiska och svenska, blandar båda språken i samma mening. Hon är bara 19 månader men jag tror att det är viktigt att man pratar sitt modersmål med sitt barn. Det blir mest naturligt

• Camsa

Jag har två döttrar med min man som kommer från Dominikanska republiken. När de föddes var dom ganska ljusa men de är lite mörkare nu, båda har bruna ögon. Jag pratar svenska med dem men min man pratar spanska. Vår äldsta flicka förstår spanska men hon svarar på svenska.

Svar på tråden *Är det någon mer därute som är halv svensk/afrikansk