• Mlle A

IVF i Frankrike?

Hejsan,

Jag upptäckte nyligen Familjelivs forum och blev otroligt glad dà jag inte hittat nàgot liknande här i Frankrike där jag bor sen snart 9 àr tillbaka.

Jag och min franske sambo kämpar mot ofrillig barnlöshet sen snart 5 àr tillbaka och har genomgàtt ett stort antal behandlingar och precis äntligen genomgàtt vàrt första IVF och väntar pà svar I DAG!

Jag undrar om det möjligtvis finns andra svenskor som bor i Frankrike som gàr igenom / gàtt igenom samma sak?

Stora kramar till er alla som kämpar där ute (var ni än bor!)

• Svar på tråden IVF i Frankrike?
  • alpabo

Hej

Min man är fransman och vi var barnlösa i 7 år innan vår son kom. Det tog 6 insemineringar och 4 ivf. Jag är infertil (enligt läkarna) men blev förvånandsvärt mamma till en dotter förra året och hon kom på "vanligt" vis. Livet är konstigt...
    Hela IVF svängen har hänt i Sverige så jag har ingen direkt erfarenhet från frankrike förutom att vi surfade mycket på franska sidor och läst mycket böcker därifrån. Vi har vänner i Paris som efter flera år väntar sitt första barn. De fick hjälp med äggdonation i Spanien. Innan dess hade de provat med detta i frankrike men det krävdes att de tog med sig en äggdonator.

Lycka till. Det är en jobbig väg att gå och jag håller tummarna för att ni snart ska få ett + !

ps var i frankrike bor ni?

Svar på tråden IVF i Frankrike?