• bebben Elias mamma

Tradera vikt???

Hej, ni som handlat/sålt på tradera.
    Jag ska sälja lite kläder och undrar. Vad kostar en vanlig barntröja i porto att skicka. Ingen tjock utan en T-shirt t.ex.
    Eller ett par byxor.
    Man ska ju skriva hur mycket porto tillkommer o jag har ingen våg o vill inte dra iväg med allt i förväg till posten.

Eller skickar man det ofrankerat o mottagaren betalar?

• Svar på tråden Tradera vikt???
  • LyNxQ

De flesta skriver inte hur mycket portot blir utan svarar bara vid förfrågan..
    Se till att skriva att köparen betalar bara!
    Kolla posten.se och försök att uppskatta vikten..
    Skulle tippa på att frakten blir 22kr

• bebben Elias mamma

ok, så när auktioner är över så skriver man till köparen hur mycket extra i porto de ska sätta in på kontot då.
    Man kan inte skicka ofrankerat och att de betalar portot när de hämtar ut paketet. Eller det går inte?

• josida

Skulle inte rekommendera att skicka ofrankerat, då köparen då även får betala en straffavgift på 10 kr utöver portot. Säljer du mycket, som jag, kan det vara värt att investera i en hushållsvåg, annars håller jag med LyNxQ, gissa vikten.

• missteddy

Portokostnader hos Posten (brev)
    0-20 gram - 5,50 kr = 1 frimärke
    21-100 gram - 11 kr = 2 frimärken
    101-250 gram - 22 kr = 4 frimärken
    251-500 gram - 33 kr = 6 frimärken
    501-1000 gram - 44 kr = 8 frimärken
    1001-2000 gram - 66 kr = 12 frimärken

Skrymmande - portot ovan + 11 kr (om paketet är tjockare än 3 cm eller bredare än 25 cm.)

• snowflake76

föresten har du en husålsvåg?jag har en sådan som väger upp till 3 kg,så jag går aldrig till posten eller affären för att väga =0))man måste frankera före när man skickar annar får köpare bet en "straff avgift" på 21 kr + portot som fatas

• Susiepie

Typ body och tshirts brukar bli 11 kr
    lite tjockare långärmat tshirt brukar bli 22 kr
    Jeans till vuxen ca 33 kr

• liskari

frankera för allt i världen..annars slänger bara posten det.. Jag har varit med om att brev inte kommit fram alt. att det varit stämplat på att det är för lite...de har blivit kinkigare med sådant på posten de senare år...

• ensthlmstjej

halloj! ska precis skicka iväg en tröja i storlek 68 långärmad. vägde 70 och blir således 11 spänn.

• LyNxQ

Tänk på att väga emballaget också!

Svar på tråden Tradera vikt???