• JaneAusten

    Ni som hade egensinniga småbarn... hur blev det?

    Jag som har en enormt självständig och bestämd tvååring undrar helt enkelt om det personlighetsdraget har suttit i hos era stora barn eller om personligheten har slagit om från litet barn till stort? Har en styvson som är väldigt from - på gränsen till - undfallande och skulle gärna se att han utvecklade mer självständighet för att få ett roligare liv.

    Lyssnar gärna på erfarenheter om någon vill dela med sig!

  • Svar på tråden Ni som hade egensinniga småbarn... hur blev det?
  • Tygtiiger

    Jag VAR ett väldigt egensinnigt barn med stark vilja och raseriutbrott några ggr per vecka till ungefär 8 års ålder, enligt mamma. (och bedårande, klok och resonabel etc etc yada yada - fortfarande enligt mamma )
    Sedan dess har vi bråkat ungefär 4 ggr. Jag klarade helt enkelt av alla uppror och trotsåldrar på en och samma gång vi har fortfarande en bra och harmonisk relation. Och jag är nu över 30 och har egna barn.

  • Magnoliaa

    Jag har en mkt självständig tjej som vet vad hon vill. Hon har alltid varit sån och idag är hon 15år. Hon är inte tokigt dum på något vis, men hon argumenterar ofta med oss vuxna varför hon tycker si eller så.

    Om vi säger NEJ till något så respekterar hon givetvis det, liksom vi respekterar hennes åsikter. Roligt att ha en sån färgstark tjej med egen vilja!Ett barns personlighet märks ganska tidigt och på mina barn har den inte förändrats så mkt.

Svar på tråden Ni som hade egensinniga småbarn... hur blev det?