Personlighetsförändring
Hej
Snälla hjälp mig...jag har en dotter på 3 månader med min sambo, han har en dotter från sitt tidigare förhållande som är 8år. Jag har varit i hennes liv sen hon var 3år. Hennes mamma hatar mig och har gjort allt för att hennes dotter ska hata mig också men jag har haft en bra relation till henne och har gjort allt för att komma henne nära.
Min sambos dotter är svår att tycka om...hon är uppnosig, kall och brukar komma med kommentarer som sårar och eftersom hon är lillgammal så tar man åt sig lätt eftersom hon har inte den oskyldiga tonen som alla barn har. Trots det har jag försökt se hennes positiva sidor och har som sagt kommit väldigt nära henne. Men allt har förändrats sen vi fick barn. Jag står inte ut med min sambos dotter längre. Hon går mig på nerverna och jag blir ledsen av tanken att hon är min dotters stora syster eftersom jag gillar inte hennes egenskaper och jag vill inte att min dotter ska härma henne...Vi har henne varannan vecka. Min sambo har märkt att jag undviker hans dotter och är ledsen och nere de dagar hon är hos oss...När hon är här så känns det som vi har en gäst här...jag kan inte vara mig själv. Hon lägger sig i allt man gör och hänger efter en hela tiden. Jag vill bara skrika "Försvinn, låt mig vara ensam med min dotter" .
Jag har dåligt samvete och vet inte hur jag ska ta mig ut ur dessa negativa tankar. Har någon annan känt så efter det att de har fått barn men har blivit bättre efter några månader??? Varför har jag ingen tålamod med henne längre? Varför önskar jag att hon inte kom till oss mer? Tänk om min sambo och jag gör slut till slut pga detta?