• lizzypizzy

Torra bröstvårtor

Jag har sen jag blev gravid varit mycket öm i brösten och vårtorna. Nu har det blivit bättre men det kliar fortfarande på bröstvårtorna och idag upptäckte jag att de är jättetorra. Vad kan det bero på och vad ska man göra? Är i v 17 nu!

• Svar på tråden Torra bröstvårtor
  • 3 hjärtan

vet inte om det är som jag har det, men jag har som torr hud som är på själva vårtorna som man antingen kan pilla bort, eller som trillar bort, alltså, inte på vårtgården, utan på vårtorna.. vet inte varför det är så. är i v 16.

• Lotlas

Känner igen problemet... Jag har försökt smörja med hudkräm när de känts torra. Det finns ju speciella bröstvårtskrämer på Apoteket, men om det funkar med vanlig hudkräm så kan väl inte det vara fel? När bebisen kommer kanske det inte är så bra med parfymerad kräm, men det är ju ett tag kvar för dig med!

• mallte

Citron svider som fan men är jäkligt effektivt, har haft mkt problem med brösten å de verkar vara det enda som funkar på mig iaf Lycka till

• lizzypizzy

Mrs FTM: Det är på vårtgården för mig men har tidigare fått på vårtorna. Inte så jag kan pilla bort torra bitar.

• lizzypizzy

Mallte: Citron??? Smörje du med det?

• strojes

olja är också bra att smörja med. antingen köpa på apoteket eller ta vanlig rapsolja.
    mrs ftm: det du har kan ju vara lite mjölklekage. jag fick det runt mitten av grav, ibörjan räkte det med att sova med tröja men de sista 3-4 månaderna var jag tvungen att sova med bh för att inte läcka på natten.

• 3 hjärtan

skydiver: ahaaa, det kan vara det alltså? funderade på det en gång, för jag tyckte det kom vätska där jag pillat bort, men slog det åt sidan och tänkte att det var för tidigt..

• Lotlas

Mrs FTM:
    För tidigt är det inte, mina bröst har läckt sedan långt innan jag blev gravid, så det kan de göra ändå. Nu har det i och för sig börjat läcka vit vätska, innan grav var den genomskinlig.

• mallte

Jop Citron, de låter galet men de funkar jättebra mot trasiga/torra bröstvårtor, mina har verkligen varit trasiga sådär så man kan riva av bitar med torr hus och bröstvårtorna ser ut som om de ska trilla av. Konstigt nog hade jag´inga problem alls under tiden jag ammade, antar att de räckte med att bröstmjölken "smörjde" då. Lycka till iaf

• Bästaår

Köp Body shops body butter med kakaosmör fungerar jättebra även för magen. smörj varje dag och klia inte

• lizzypizzy

Tack för alla råd och svar. Smörjde med olja igår och lite bättre idag. Får väl pröva mig fram!

• Mamsis

Ett tips som jag fått från Norge är att ta två snäckskal och sätta över bröstvårtan, innanför bh;n. Vet inte om det fungerar men tjejen jag fick tipset av fick det av sin barnmorska när hon fick problem vid ammning.

Svar på tråden Torra bröstvårtor