• Baby T

HJÄLP! jag är SÅÅÅ rädd....

jag är gravid med mitt 3e barn....
    första barnet tog förlossningen lång tid men relativt smärtfri.
    andra barnet gick det på 4 timmar o jag hann inte få någon smärtlindring....jag minns att jag låg på bb o tänkte att "min kropp pallar inte mer smärta nu, jag slutar andas" (det gick ju inte sluta andas... men det var det jag låg o koncentrerade mig på hela förlossningen... att sluta andas, för jag hade så sjukt ont)

jag har BF 1a okt. o igår slog det mig plötsligt hur ONT det kommer göra... o att det antagligen kommer gå lika fort denna gången så jag inte kommer få smärtlindring då heller.... oroar mig sjukt mycket över detta..... vad gör man??

• Svar på tråden HJÄLP! jag är SÅÅÅ rädd....
  • Destroijer

Jag rekomenderar Annas profylax (kurser) tack vare den kursen fick jag min drömförlossning med 3:e barnet. Gravid yoga funkar också bra
    Lycka till

• etanol

Pratar med BM och får en handlingsplan upprättad så DU slipper ta besluten om smärtlindring på förlossningen utan det bara "sker". Så gjorde jag med andra som också tog dryga fyra timmar och jag hade bedövning både här å där...Lycka till framöver.

• Kringlan L

Det är ju inte säkert att det går lika fort, du kanske hinner få smärtlindring den här gången om du vill ha det?
    Jag väntar också mitt tredje och är inställd på att det kommer ta längre tid den här gången ( 3 timmar tog 2an ) bara för att jag helst vill att det ska ta lika lång tid..

Som det låter på ditt inlägg hjälpte din kropp inte till med smärtan direkt. Andas man inte gör det ju grymt mycket ondare,,, Så försök redan nu vara inställd på att du kan ta emot sammandragningarna med en avslappnad kropp och djupa lugna andetag..

Det kommer säkert att gå jättebra..

• babyassistans

hej där...

Förbered dig!!! Tala med din barnmorska om hur snabbt det gått, att du är rädd för att det ska gå lika fort denna gång..och åk in på första indikation...tveka inte o var tydlig med att du vill ha smärtlindring o inte chansa!!!

trean går sällan långsammare än tvåan om det inte är komp. Det behövs ung. lika många krysvärkar på baby 2 som 3...Lycka till!!

• hemlis

Hej!

Jag är i precis sammma sist som dig.
    Jag väntar också mitt 3:e barn och är jätterädd för förlossningen, med 2:a barnet gick allt jättefort och gjorde såååå fruktansvärt ont, mycket ondare än andra.
    Jag har opererat mig för diskbråck och har på grund av det inte kunnat få EDA.
    Men nu ska jag få en remiss till förlossningen och narkosläkaren där för att göra en bedömning om jag skulle kunna få det.

JAg har bestämt med min bm att vi ska prata om min förlossningsrädsla nästa gång jag ska dit. nästa vecka.
    Hon kanske tycker att jag ska gå på någon kurs, det finns något som heter aurora på de flesta förlossningar där man kan gå och prata.
    Men det känns som om dom kan prata hur mycket som helst, jag kommer ändå vara skiträdd, men det är värt ett försök.

Om dom skulle säga att jag kan få EDA, så ska jag garanterat prova det, har hört flera stycken som sagt att det har varit jättebra.
    Är rädd att dom säger att jag inte kan få det.......

Lycka till!

• H o p e

Kanske kan du avtala att dom sätter ryggmärgsbedövning redan när du kommer in. När du sedan känner att du behöver det kan barnmorskan spruta in det och du behöver inte vänta på narkosläkare och därmed kanske inte hinna få smärtstillande. Jag vet flera förlossningsrädda som har fått det ordnat så och det borde väl du åxå kunna få?!

.?:*¨¨*:?. Vecka 24.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden HJÄLP! jag är SÅÅÅ rädd....