• smillis

Upprepade missfall efter gemensamt barn!

Snälla finns det någon som har ett gemensamt barn sedan tidigare och efter det haft 3 eller fler missfall. Hur har det gått för er? Söker med ljus och lykta efter hopp!
    / Smillis

• Svar på tråden Upprepade missfall efter gemensamt barn!
  • Länk

Jag har inte haft riktigt som dig men jag har haft 1 barn, sen mf sen ma å sen barn igen å sen mf å sen barn.
    Lycka till Glad

• Länk

Kikade in på din sida...vet inte hur pass nyskrivet de e ... Men jag känner igen mig, hade oxå sett hjärtat slå då jag fick MA ... -02 skrapades dagen innan julafton å ja hade oxå symptomen kvar.
    Men efter skrapningen dec -02 så blev jag gravid Mars-03 å då kom min son.
    Många kramisar!

• Maverich

Jag har en son på två år och har efter det fått två mf + ett tveksamt mf. Jag har fått en tråkig inställning till graviditet nu, jag räknar med att få mf nu om jag skulle bli gravid igen. Jag läste på aftonbladet samt såg på en dokumentär att om man har fött en pojke så har man stor risk för mf då pojkfoster utsöndrar någon slags vad-det-nu-var-hormon.

Jag undrar lite som du, hoppas fler med den erfarenheten hittar till tråden.

• stella

Fick barn 03 och har därefter haft 3 mf. Det sista i vecka 11 - två dagar efter läkarbesöket. Vi ska på utredning nu så jag hoppas att vi kan få någon förklaring på vad som gått fel. Jag har efter mitt sista mf blivit väldigt rädd för att försöka få ett barn till. Har börjat med zonterapi men har egentligen inga större förhoppingar att det ska hjälpa. Det är lätt att bli fixerad vid missfallen fast man egentligen borde byta fokus och bara tänka på något positivt som ett syskon. Hur som helst så kan man ju se flera trådar här där barn har kommit till efter flera mf så hoppet lever ju...

• Jossi78

Vi fick först 2 tjejer, sen 3 MF & sen en tjej igen!

Mamma till Ellen01, Lova03 & Indra06
  • Sandee Li

Jag har en dotter som är född 2003. Förra året fick jag tre missfall, de två första i v.7 och det sista var ett MA i v.10 jag var på tidigt ultraljud pga. blödningar och fick se hjärtat slå både i v.7 och v.8 sen gick det tyvärr inte längre.. tredje gången hade det lilla hjärtat gett upp

Fick skrapas efter detta och sedan skrapas ytterligare en gång pga. det tillstötte komplikationer med störtblödning som följd..

Känns rätt tugnt, vi har precis gjort klart missfallsutredning men de hittar inga fel och vi vet inte om vi vågar försöka igen överhuvudtaget. Men jag ser ju att det finns de som lyckats till slut och min läkare sa att chansen att det ska gå vägen trots allt ät större om man tidigare lyckats få barn.

• muvin

först en son sedan mf v16 sedan en dotter och sedan mf v10

• fru smultron

Tyvärr finns det en till med samma elände...

Jag har tvillingar sedan tidigare dem är snart 5 år. Vi har försökt att få syskon till dem i 2 1/2 år under denna tid har jag varit med barn 6 gånger, fått 1 x och blev akut operarad, sedan har det blivit 1 MA och 4 MF.
    Har gått igenom en mF utredning som inte visade på något ( har dock ej gjort kromo-odl)
    Just nu har jag ett uppehåll med p-piller för att samla kraft och låta själen få lite vila.
    Idag ska jag på min första zonterapi behandlning. Hoppas att den ger avkoppling och en mer balanserad kropp.

Min gyn dr säger alltid att vi kommer att kunna få barn igen men att det bara är en fråga om tid (och tyvärr kanske fler MF)innan man lyckas.
    Har man lyckats en gång så skulle det väll vara väldigt konstigt om det inte gick igen...men det är inte så lätt att intala sig detta när man drabbats så många gånger.

Jag hoppas att lyckan kommer till alla som kämpar i denna eviga uppförsbacke!!!

Kram L

• fru smultron

Vill bara tilläga att jag vet minst 6 ( och det är säkert många fler än så) personer här på forumet som haft många MF (tre eller fler) och som sedan fått barn/ väntar barn. Och det inger ju hopp!

• smillis

Tack för alla svar och jag känner för er alla som inte heller lyckas få de barn ni önskar.

Anledningen till att jag undrar hur det gått för de som har ett barn sedan tidigare och sedan haft upprepade (minst 3 mf) är för att jag läste så nedslående statistik om att så få som hade en son sedan innan och sedan drabbades av flera missfall tillslut lyckades få ytterligare ett barn. Prognosen var mycket bättre om man hade en dotter eller inget alls. Hade hört från så många att det ju skulle vara goda chanser eftersom man redan hade ett barn men nu verkar jag ju befinna mig i den sämsta möjliga statistiska gruppen. Får väl bara hoppas att man tillhör minoriteten ännu en gång och lyckas till slut./ Smillis

Svar på tråden Upprepade missfall efter gemensamt barn!