• leyley

Vad passar till mörkgrön soffa?

Snälla, kan någon smart människa hjälpa mig med att säga vilka färger som passr i vårt vardagsrum?
     Vi har mörkgröna skinnsoffor och beiga väggar.. Men vad kan jag ha för färger på gardinerna? Jag är helt låst på beiga och gröna gardiner.. jag tycker det är jättesvårt att få det bra till dessa gröna soffor!!

Blir det tex jätteknas med ljusgult nu när det snart är sommar och allt? I övrigt har vi mörkt trä i vardagsrummet..

Jag är "rädd" att det ska bli så mycket olika färger och jag är Less på dom olika beiga och gröna gardinerna jag har nu...

Suck

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • Svar på tråden Vad passar till mörkgrön soffa?
  • Triple Trouble

kanske någon ljus gardin med lite rödaktiga blomslingor eller dyl. rött och grönt är ju fint tycker jag. Annars är det nog bara vitt eller beige som funkar.

• JooCee

Släng upp lite kuddar i olika färger i soffan så kan du matcha hur tusan du vill!

• fröken Anna

Vita/naur gardiner med något fint mönster på. Grön-brun-röda toner i mönsterna fungerar bra. köp något coolt 70-tals mönster!

• BrideOf Rocky

Jag hade absolut inte tagit samma färg på väggar som gardiner iallafall.

Vita, svarta, mörkbruna,ljusgröna,mörkgröna?

Svårt..

Vi har vinröd soffa, förut hade vi vinröda gardiner fast med en blommig gardin och en helfärgad(finns blid i galleriet)
    Sen valde vi att måla om och skaffa vita gardiner för att göra det lite ljusare, men samma färg på soffa och gardin kan också bli för mycket ibland.

• mammatotoo

Vita linne-gardiner och en stor vit ryamatta!

• leyley

Tack för era tips!

Jag köpte ju ett par mönstrade gardiner men sambon tyckte dom var fula Iofs tyckte jag det med när jag packade upp dom, de såg ju så bra ut när jag beställde

Jag vill ju ha rättl ljusa gardiner nu när det är vår och snart sommar oxå..

Och sen finns det ju massor av panellängder att välja mellan men jag är inte så säker att jag vill ha sånna heller..

Jäkla Sambo att köpa mörkgrön soffa

• hjalle71

haha, ännu en stackare med gröna soffor! Tycker lika synd om dig som jag gör med mig själv - jag hatar dom. Men, gubben har rätt. Vi får faktiskt vänta nåt år till....stön. Har lite bilder i mitt galleri om du vill se!   

• leyley

hjalle71

hehe, ja, det är drygt med sofforna, iofs är de rätt nya och de ÄR ju fina och sköna tycker jag, men svårt att matcha med dom.. Men när vi flyttar till hus får sambon ta dessa soffor till sitt pojkrum han ska ha säger han och då önskar jag mig andra mer matchande soffor

Tjusigt hemma hos er! I vår förra lägenhet hade vi samma färg på väggarna och då tyckte jag det var jättesvårt med gardiner så då valde vi ljusa väggar nu.. men är ÄNDÅ låst

• hjalle71

haha, så det är fler än min gubbe som har "eget" rum. Du får tydl det fint där iaf, min har fyllt sitt till bristningsgräns med dator och starwars-grejor som han och vår äldste samlar på. Nja, det är vår äldste säger gubben. Jag undrar jag.... Flört

Kan du inte satsa på färger ändå? Du har vit bas, som typ vita gardiner (linne, kanske), ljus matta (min trasmatta är toppen, från Ikea och typ 249:-, bara att slänga in i maskinen och vid fläckar kan den ju blekas...) och så kuddar med färger i? Så förvillar du bort soffärgen lite. Det finns ju underbara kuddar med blommönster (tror jag sett dem på Ikea?). Lite större och i kraftigare tyg...

Svar på tråden Vad passar till mörkgrön soffa?