• LaLe07

Någon som jobbat som au pair?

Frågan är enkel har någon jobbat som au pair?
    Hur var det rekumanderar ni det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-11 15:54:32:
    Lite nya fråger.
    Vilka åldrar rekomaneras?
    Hur många barn orkar man?
    Vart i Usa skulle ni rekomandera?

Jag funderar på 2 barn kanske i 5-10 åldern samtidigt vill jag ha riktigt små oxå kluven.

• Svar på tråden Någon som jobbat som au pair?
  • Tingan

japp i london och jag rekomenderar det starkt mitt bästa år i livet innan jag fick min son.... bara att fråga om det e nått du undrar

• Alkemisten

jag jobbade som aupair 90-91. Det är något som jag verkligen rekomenderar. Jag var hos en svensk familj i Luxemburg. Läste även franska när jag var där.

• Jen 82

Jag jobbade ett år i Schweiz, Hade superkul!
    tyckte det var perfekt efter gymnasiet innan jag visste vad jag ville göra. Fick klara mig själv, jobba lite men hade samtidigt jätte kul!

• LaLe07

Tingan Var det svårt att hitta umgänge? Hur många barn tog du hand om? Hur gammal var du?
    Jag har många fråger... Jag vill åka men är kluven då jag har en sambo som inte riktigt vill att jag åker men jag har vällat vara au pair så länge. Vill ju uppleva det innan vi plannerar barn.

• Tingan

Lale07: tycker helt klart du ska åka en chans man bara får en gång i livet..... jag var 19 när jag åkte och 20 när jag sluta..... jag tog hand om två barn som då var 6år och 9år, en svensk familj och plugga engelska 10 timmar i veckan..... fick även följa med på resor med familjen... det va lätt att träffa folk det finns ju mycket andra au pairer och sen lär man känna genom familjen och sen träffar man ju nya vänner när man pluggar och går ut.....

• presens konjunktiv

Jag var i Paris efter gymnasiet och ångrar det absolut inte! Jag fick barnerfarenhet, fick prata franska och leva i min favoritstad.

Bland andra aupairer och studenter är det lätt att hitta umgänge, bland "lokalbefolkningen" svårare.

• Kinne79

Det går ju åka som sommaraupair 6-12v då är du ju inte borta från sambon så länge.

• Smurf83

JAG HAR under 1år medan min nuvarande man var kvar hemma i Sverige!
    Vad undrar du?

♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7 mars 2006) ♥
  • LaLe07

trulsa79

Vilken firma åker man med då? JAg har bara hittat att man måste vara borta minst ett år då jag vill till usa.

Smurf83
    Hur klarade ni det? vart det en utmaning för förhållandet eller`? I sånna fall vad var svårast?
    Hade ni möjligthet att hälsa på varandra?

Svar på tråden Någon som jobbat som au pair?