• Nyfiken gul

En veckas recept för smalmat efterlyses!!!! Ös in!! Tack!

Jag o min man behöver en spark i arslet och komma igång med att äta nyttigare..

Jag behöver recept - dom jag själv har hemma är oändligt uttjatat och vi vill inte längre ha den maten - vi är spyless....

Ny fräscha tips på god och nyttig mat - behover INTE ALLS vara kopplat till någon speciell metod eller diet - vi vill överlag äta fräscht och nyttigt utan att vara hysterisk..

Enda kravet: Det måste gå att göra matlåda till dagen efter av maten - maten måste gå att laga inom en timma pga skiftjobb..

Jag behöver - Frukosttips - Luncher/matlådor - fräscha middagar - goda mellanmål och nyttiga kvällsfikor..

Vi äter redan massa frukt o sallader men behöver lite nya infallsvinklar vad man kan göra med  det....

Tusen tusen tack!!

Kan ni knåpa ihop en hel vecka utan tjat och repriser ska ni bli belönad!! 

• Svar på tråden En veckas recept för smalmat efterlyses!!!! Ös in!! Tack!
  • född med tur

Mitt tips är visserligen kopplat till en metod men kan varmt rekommenderas. Gå in på www.gi-metoden.nu/, där finns en två veckors meny men också en massa andra nyttiga recept. Alldeles gratis!

• glassbåt

Kan skriva ner lite från en bok jag har om du dröjer

• Kathrine

Hej

Här är en länk till en toppenbra sida med viktväktarrecept. Klicka bara på matsedlar så får du förslag på en hel veckas meny med bra enkel och god viktväkarmat. Oftast är recepten för 4 personer så att det räcker till lunch dagen efter.

Världens bästa matsida helenas-web.nu/Recept/

• killenkott

En nyttig rätt kommer här

Kycklingfilé
    kidneybönor
    Fullkornsris/pasta

grekisk/turkisk youghurt
    gurka
    vitlök
    olivolja

Sätt kycklingfiléerna på en plåt,peppra,krydda med papprikapulver,vitpeppar och lite,lite olivolja.
    Sätt in i ugn,255Grader ca.

Tsatsiki:Blanda 2dl youghurt riven gurka eller morot
    Vitlök,salt och låt stå en stund i kylen.

Servera med med riset,bönorna ev rivna morötter och lite tsatsiki.

******ELLER*****

Tonfisksås

Dela/skiva 1-2Gröna paprikor
    Hacka en Gul lök
    BRYN
    Ha i 1-2 burkar tonfisk i vatten Häll på Krossade/passerade tomater.Koka/puttra.

Servera med fullkornspasta.

• killenkott

Häll bort allt vatten på tonfisken !Glömde ju skriva det

Svar på tråden En veckas recept för smalmat efterlyses!!!! Ös in!! Tack!