• Vilmagbg

Jobba 100 % + studera halvfart på distans

Jag har sök en utbildning som är halvfart på distans. Om jag kommer in har jag tänkt att gå den samtidigt som jag jobba 100 % eller möjligen 80 %. Någon som har erfarenhet av att jobba & plugga ? Utbildningen är närbaserad med 3-4 träffar på studie orten per termin och kommer jag att vara tjänstledig.

• Svar på tråden Jobba 100 % + studera halvfart på distans
  • Pillan81

Jag är hemma med min 20 månaders son på heltid och studerar på distans på heltid. Visst är det kämmpigt ibland, men det funkar faktiskt.

• ajnas

Jag studerade halvfart på distans när jag var mammaledig, det gick jättebra. Nu jobbar jag 50% och ska plugga 50%, men det har inte alls gått lika bra. Egentligen är det väl motivationen som brustit, men man blir så trött av att jobba och samtidigt vara hemma med barn, tycker jag. Vill liksom bara slappa när jag får tid över.

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • glasbubblan

Det är inget som jag rekommenderar under en längre period. Jag pluggade 150 % samtidigt som jag jobbade 50 % och det var slitigt.

Ska jag vara ärlig så är det väl rätt vanligt att man jobbar på dagarna och sen läser nån form av utbildning på halvfart på distans eller kvällstid? Det fixar man. Fast det är nog lite komplicerat att göra det om man har småbarn...

• Jatsu

Jag har jobbat heltid och pluggat på halvfart en period. 

Det var verkligen tufft, men jag tror att det går om man bara vill det tillräckligt mycket. 
    Man får vara rejält disciplinerad och försöka förlika sig med att det mesta av fritiden går åt till studier.  
    Det var jobbigt också att jag hela tiden kände att jag inte gjorde något av det helhjärtat, kunde inte gå in för jobbet till 100% och kände att jag inte hann plugga så mycket som jag borde. 
  • mejram

Jag jobbar 80%, läser distans 50% och har en tvååring på 150%... Än så länge har jag klarat alla tentor, fått ledigt för alla träffar och tentor och har fortfarande ett sunt förhållande till min dotter

Det funkar utmärkt, handlar bara om motivation och vilja.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
Svar på tråden Jobba 100 % + studera halvfart på distans