Hur många körlektioner MÅSTE man ta?
Skulle vilja ta körkort privat, med min sambo.
Jag vet att halkan och uppkörningen är obligatorisk, men MÅSTE man köra någon vanlig lektion med en lärare?
Skulle vilja ta körkort privat, med min sambo.
Jag vet att halkan och uppkörningen är obligatorisk, men MÅSTE man köra någon vanlig lektion med en lärare?
nej d behöver du inte så länge du bor i sverige.
Nej du måste inte, men det kan vara bra att finslipa lite med ett par lektioner innan uppkörningen. Men det är som sagt frivilligt
nej. men det kan va en fördel, då dom kan ha lite tips som inte en privat har. se bara till att inte bli på lurad att ta sådär ett paket på 10 lektioner eller liknande
Vad bra! Så då bara gör man teorin, och sen bokar tid för halka och uppkörning när man anser sig redo?
Nej det tror jag inte,
men det är alltid bra att ta en eller två lektioner eftersom man kan få lite tips av läraren om vad uppkörningspersonen kommer testa dig på och få lite inside info.
De är hårdare mot privatister på uppkörningen oftast, eftersom de vill se att man verkligen klarar alla situationer trots man inte tagit proffslektioner.
Så var det här iallafall.
Hugaligen, skulle inte våga köra med en lärare. Hade sketet på mig. *haha*
Jag kör enbart privat, har snart uppkörning, o allt har gått jättebra Nu är det bara o hoppas på att uppkörningen får som det ska !!
jag kuggade när jag körde upp via bilskola och klarade mig när jag sedan körde upp som privatist så jag undrar om det inte är en skröna att de är hårdare mot privatister.
Glam - Håller tummarna! Ska du köra upp i en stad eller du bor på landsbygden? Hur länge har du kört?