• Ms Marriot

träna rumpan? :-D

En helt trivial lite fråga: Är det någon som vet några bra rumpövningar så att man får lite muskler på baken. Tycker annars att den bara blir platt och försvinner när man tränar, men tycker att den borde bli rund och musklig!!!

Det är väl antagligen genetiskt hur den formar sig, men finns det någon superövning som man kan göra själv???

• Svar på tråden träna rumpan? :-D
  • Cilota

Här finns det två övningar. Har inte provat dem själv men de ser lagom jobbiga ut
    www.iform.se/Crosslink.jsp&a=1116

Vad är det som är så bra med aprilvädret?...
  • Ms Marriot

wow- haha det ska jag prova!

• lia76

Hmmm knäböj?
    Eller sitt på golvet och sen drar du dej framåt med hjälp av de rumpmuskler du har

Sittande ställning mot en vägg i ca 90 sek.
    Sen vila och sen gör om det igen.

Hmmm vad mer... Ha ett gummiband (köpa på sportaffär)
    Lägg dej på golvet med uppdragna knän (som om du gör sip-ups)
    Vik sedan gummibandet det dubbelt och lägg det tvärs över nedre delen av magen (typ över bäckenet)
    Sen håller du i gummibandet med händerna på varsin sida av kroppen längs golvet.
    Sen gör du lyft med magen/rumpan så gummibandet spänns över magen...
    Då tränar du rumpmusklerna

Eller så köper du en vibbplatta och sätter dej på den så rumpmusklerna får vibrera lite... *super skönt, tar bra och det bästa av allt är att du behöver inte göra annat än att bara sitta där*

Lycka till!

Kram Lia, stolt mamma den 23/9 till en liten Stella
  • Ms Marriot

tack lia, det finns en sån där vibgrej på jobbet, ska kanske prova den, på rumpan.

• Ms Marriot

aha- ännu fler övnngar. Ska bli roligt att se om man kan få lite form på rumpan. Tyvärr är man ju "vecko-revyn-skadad" sen man var i fjortonårsåldern och kunde av tidningen vackra teckningar att ens rumap var av modellen typ "bastrumman". Självklart ville man vara "äpplet". *garv*

Jaja, min rumpa ser liksom ganska rund ut och så, men tänk er en vältränad killrumpa, den buktar ju liksom in lite på mitten (eller vad man ska säga), ungefär så ser min rumpa ut, fast lite tjpckare.
    Är det någon som känner igen detta!?

Svar på tråden träna rumpan? :-D