• LillaMy28

Vad säger ni om plantanias?(grekland)

Vad tycker ni om det området?
    Hittade ett hotell som heter Plantanias Mare, och ligger 800m från bycentrum, ngn som bott där?

Vill höra både dåligt och bra om plantanias

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 21:10:30:
    vi tänkte åka dit på bröllops resa i 2veckor, kan man fördriva tiden så länge där? och är de ett romantiskt ställe å åka till?

• Svar på tråden Vad säger ni om plantanias?(grekland)
  • Pikku Enkeli

Njae.. Gillade det inte superstarkt direkt..

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Pikku Enkeli

Bröllopsresa skulle jag lätt delvis förlägga till calderan på Santorini.

• LillaMy28

Vill höra mer om stället av andr aockså

pikkuenkeli- varför tyckte du inte så mkt om det?

• Emelie82

Fantastikt, underbart och härligt!

Har varit där ett antal gånger och älskar det. Platanias är jättemysigt, bra restauranger och roiga barar/nattklubbar om ni vill det. Hela kreta är stort så där är en masssa att titta på om ni inte bara vill ligga på stranden.

Jag kan inte direkt komma på något dåligt.. hrm..

Vi ska själv dit 2 veckor i sommar.

• LillaMy28

emelie82- jahaa vad kul att ni tycker om det
    var ska ni bo då?
    Så du rekomenderar de starkt? är de stora mellan rum mellan ställena? alltså långa bussfärder?

• Emelie82

Jo en sak kanske.. jag hade nog inte heller valt det som bröllopsresa. Det är ganska stort och inte så där pitoreskt, lungt eller vad man nu kallar det. Hade nog valt en mycket mindre och mer inhemk by i grekland.

• Pikku Enkeli

Trivdes inte alls.. Vet inte riktigt varför. Hittade inga restauranger som jag älskade, hittade ingen plats att bada på som föll mig i smaken, gillar inte stora hotellkomplex.

• Pikku Enkeli

Kreta är MEGASTORT, så bussresorna blir väldigt långa om man ska se hela ön..

• Emelie82

Samma som alltid, Villa eleni nere på standen. Jag rekonenderar nog att hyra bil om ni ska åka runt, mycket smidigare. Avståndet beror helt på hur långt ni vill åka..

Jag rekomenderar det verkligen men vet inte riktigt om jag valt att åka på bröllopsresa dit. Det är nog lite väl charter för min smak kanske..

• Pikku Enkeli

Jag propsar starkt på att du ska kolla in Santorini och calderan. Typ Oia eller Fira. Oia allra mest.

Svar på tråden Vad säger ni om plantanias?(grekland)